30/6 Onsdag - fortsatt målning

Dagens uppdatering blir inte särskilt upphetsande eller omfattande ;-). Efter jobbet så var det bara hem, käka, byta om och så inte till lägenheten. T målade väggarna i sovrummet en tredje gång och nu börjar det bli riktigt bra.

Jag tvättade rent fönstrena och elementen i vardagsrummet och sedan så målade jag fönstren i kök och vardagsrum och så altandörren. Det var ungefär så långt som vi kom idag. Jobbet tog i alla fall 3 timmar och vi var klara vid 21.15 snåret. Det började då också bli för mörkt i lägenheten för att se ordentligt. I morgon blir strömmen påkopplad och så ska vi sätta upp ett par lampor så man ser nåt.

Mer målning i morgon kväll alltså. Då måste tak i vardagsrumm målas plus väggarna i vardagsrum och hall.

Tvätt med målartvätt och målningen gör ju att det blir renare och renare i lägenheten... just nu är det smutsigast i hallen och det är väggarna som ser förskräckliga ut... så tvätt och färg kommer göra underverk ;-).
 
Även idag så blev det en tur förbi McD när vi åkte hem - helt utsvultna var vi båda två så det smakade bra när vi kom hem :-)

Nu ska jag i alla fall ta min trötta och slitna kropp och förpassa mig till sängen.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0