13/3 Lördag - Seg...

Vaknade faktiskt till liv vid 9-snåret idag trots att jag kom isäng kl 2 i natt - allt annat än nykter ;-). Mådde också förvånansvärt bra - brukar kunna bli hemskt bakfull, men idag var det inte så farligt. Kunde både äta ordentlig frukost och dricka kaffe utan att må illa. Att jag sedan har varit seeeeg som sirap hela dagen - det är ju en helt annan sak ;-).

Trots detta så tog jag itu med lite städning på undervåningen. Jag fick städa själv för T har legat parkerad i soffan i TV-rummet hela dagen. Han tyckte det var totalt onödigt att städa trots driver med hund och katthår *suck*.

Jag har ju börja känna av min pollenallergi och då blir jag extra känslig mot damm osv. Alltså röjde jag av undervåningen och fixade toa och badrum. Det tog en stund eftersom jag fick både dammsuga och moppa golven, men fram på em var jag färdig.

Stallet fixade jag också på em. Bianca hade grävt upp sin box igen *suck* - sabla lilla ponny. Tog en stund att få ordning på den lilla boxen... Eftersom matte var allt annat än pigg idag så fick Oktawia hagvila - bättre det än att riskera att matte får utöva marksyn ;-).

Jag har i alla fall varit lite pysslig under em. Det blev dekår på nyckelskåpet i form av en allmogehäst. Och nu har jag hängt upp skåpet på sin plats. Blev nöjd!



Fortsatte mitt pyssel med att måla en korg som jag ska ha på väggen i hallen. Ska målas en gång till och sedan ska jag dekorera den med samma schablon som nyckelskåpet. Det blir bra!

När jag ändå var i målartagen så passade jag på att grundmåla lite andra träfigurer som jag ska använda till lite olika saker. Vad får ni se så småningom ;-).

Eftersom vädret var fantastiskt idag så avslutade jag em med att ta en promenad med Lexi i solen. Det var skönt att få komma ut en stund och få lite sol på sig. En riktigt härlig vårvinterdag var det idag!

Vintervy över Kartorp!



Resten av em-kvällen har jag tagit det lugnt. Pysslat lite med att vika små presentkartonger - måste ha något att syssla med under tiden som färgen torkade på det andra ;-). Har slösurfat lite och till sist så började ju Melodifestivalen.

Nu är pållarna intagna och jag ska själv kolla på Brottkod försvunnen!

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0