28/3 Söndag - Födelsedag

Var på väg upp vid 8 för att släppa ut pållarna, men T hade vaknat till liv och var på väg ut, så jag förpassade mig tillbaka till sängen en timme till. Sedan upp och drack lite kaffe, duschade i lugn och ro. Sedan dags att käka frukost framför datorn - klockan visade 10.00. Jag hade gjort upp med grannen att han skulle komma vid 11 och hjälpa mig att dra loss bromsarna på 945:an... en timme till godo - trodde jag!!!

Vi hade glömt bort att det blivit sommartid! Vips så var ju klockan 11!!! Och slut var det på lugnet - bara att sätta full fart för grannen kom ju med sin stora jeep för att dra Volvon.

T fick agera chaufför till Volvon och grannen satte fast stora kättingen och så blev det bogsering av...

Alla fyra hjulen på Volvon var ju fastlåsta, men bilen släpades obönhörligen med när grannen körde iväg med jeepen...  och det såg ut som om någon varit och plöjt i vår gata *fniss*.

Här kan man snacka om släpspår...



Och spåren fortsatt hela vägen ner för vår kulle, nästan ända fram till poslådorna - då helt plötsligt så lossnade bromsarna och hjulen började rulla. Satt hårt åt, men till sist så släppte det - tack snälla grannen för hjälpen :-D

När bilen var fixad så var det bara att åka in till stan. T skulle kolla på en bostadsrätt i Lundby som det var öppen visning på under en timme mitt på dagen. Så full fart till stan och spanade in lägenheten. Den var helt OK och T tyckte att det kändes bra. Lägenheten har 2 uteplatser och det är ju ett måste så blir nog bra.

På hemvägen stannade vi till vid Maxi och shoppade med smörgåstårta och lite annat smått och gott med hem. Sedan blev det ett besök på Maxi och jag köpte en present till T, och så blev det full fart hemåt. Kl 14 skulle ju släkten komma på födelsedagsfirande.

Var hemma strax efter kl 13 så det var bara att sätta fart. Våffelsmet fixades, porslin plockades fram och dukades osv. Hann precis klart till kl 14 när släkten kom.

Sedan tillbringade vi ett par timmar med att käka smörgåstårta, drack kaffe, käkade sedan dinkelvåfflor och drack ännu mera kaffe. Vid 16-snåret åkte släkten tillbaka till Kumla, och jag hann pusta en stund innan det var dags för mig att åka in till stan igen och gå på min danskurs.

T fick ta rätt på disken och plocka ordning i köket :-)

T önskade sig inga födelsedagspresenter, men fick en vas av mig - som han valde själv - och så ett gäng tulpaner. Av släkten fick han ett påskägg med godis - undrar om det är kvar till påsken :-)




När vi var på Plantagen så hittade jag en jättegullig liten påskgrupp som jag inte kunde motstå - lite påskpynt behövs ju ;-)



Jag åkte så iväg på min danskurs - det var kul, men svårt som bara den är det. Har fortfarande svårt att göra rörelserna och röra mig åt vänster. Att röra mig åt höger går rätt bra... börjar i alla fall få hyfsad koll på mina höfter, men det är svårare att hitta axlarna... axelskak är jättesvårt... efter 1,5 timmes intensivt dansande var det dags att åka hemåt igen.

Eftersom jag inte hunnit med stallet under dagen så var det bara att hoppa i stallkläderna när jag kom hem och ta itu med mockning och fixa av hästmat. När jag väl var klar i stallet blev det dags att parkera sig i soffan och kolla på wipeout - en kompis var med i dagens avsnitt så det var jag tvungen att kolla.

Blev sedan kvar framför TV:n resten av kvällen och kollade på filmen "operation näktergal". Känns konstigt att det försvunnit en timme av dagen idag... får sova lite längre i morgon i alla fall - Har semester!

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0