6/3 Lördag - Vacker marsdag...

Vädret idag har varit helt underbart, känns som om det finns hopp om vår :-). På morgon så surfade jag bort en stund framför datorn under tiden som jag käkade frukost och drack lite kaffe. Så småningom så tog vi itu med städningen. Blev ju ingen städning förra helgen, så idag var huset i stort behov av en omgång. Framför allt med tanke på den starka sol som lyste in genom de inte helt rena fönstrena...

Jag dammade och T gick lös med dammsugare, moppning av golv och skura toaletterna lämnade han till mig... Totalt tog det 4 timmar, sedan så såg det rätt anständigt ut inne :-D

T drog på em iväg till Marieberg. Jag fixade mockning av boxarna och hästmaten. Jag och grannen hade bokat tid kl 16.00 för att ge oss ut på en liten skrittur. Alltså fick pållarna komma in kl 15:30 och Oktawia blev iordninggjord för en liten uteritt i solskenet :-).

Eftersom T inte var hemma så fick jag klara uppsittningen själv utan att någon höll i Oktawia. Det funkade bra, pållan är ju numera lite lugnare än vad hon var tidigare ;-). Men taggad till max var hon i början av turen så skritt på lång tygel var inte att tänka på... ;-)

Det var helt underbart väder att skritta ut i, snålblåsten som hade visat sitt fula tryna tidigare på dagen, hade lugnat ner sig. Vi var ute i en timme, det är vad man klarar av även om det är fint väder en marsdag. Grannen blir kall om fötterna och jag blir stel i knäna. Min gamla knäskada efter en cykelolycka mår inte bra utav långa skritturer när det är kallt. På hemvägen så var pållarna lugna och Oktawia hade slappnat av och verkade tycka det var lite småtrevligt att ut och gå. Vi ryttare kunde njuta av det vackra vädret och utsikten från hästryggen :-)





Var hemma igen vid 17-snåret och pyssel med pållan så fick de gå ut i hagen igen och käka sin em-mat. Det var pållarna nöjda med...

T hade kommit hem från Marieberg under tiden som vi var ute på vår skrittur, men var inte speciellt intresserad av mat när jag var klar i stallet. Så jag käkade bara lite fil och müsli eftersom vi åt lunch rätt sent.

Resten av kvällen har försvunnit framför FB och så har vi kollat på sista milleniumfilmen... den var helt OK.

När vi var klara med filmen var det dags att plocka in pållarna för kvällen, så de är nu kvällsmatade och nattade. Passade också på att rasta vovvarna samtidigt. Nu är det inte lika skönt ute i alla fall... -10 grader och blåser lite smånålt *burr*.

Ska nu se om det är nåt annat intressant att kolla på när det gäller TV-utbudet... annars så blir det nog lite slösurfning innan det är dags att ta en närmare titt på kudden :-).

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0