17/5 Måndag - Helt hopplöst...

Jag är en rätt tålmodig kvinna, men det finns gränser även för min del... och den blev ordentligt tangerad under kvällen....

Hade en tid på vårdcentralen kl 16 för en provtagning. Brukar vara klart på 15 min, så jag tänkte att T kunde åka hem och hämta trailern under tiden som jag var på provtagningen. Skulle sedan bli lagomt att åka till bygghandel för att köpa socklar till kökskåpen och sedan åka till gräsklipparreparatören och hämta min åkklippare som fått förgasaren rengjord.

Bra planering och så skulle vi hinna fixa lite i köket och så skulle jag hinna med mockningen... trodde jag ja...

Till att börja med så tog det inte alls en kvart på vårdcentralen - vet inte vad de sysslade med, men jag fick vänta i 1 timme och 15 minuter!!!!!! Inte alls precis vad jag hade tid med... När jag insåg att det skulle dra ut på tiden så skickade jag iväg T till bygghandeln så han slapp sitta och vänta på mig - han ringer ganska snart och meddelar att den stora bygghandeln i stan INTE har några bänksocklar. Tjejen i kassan ville inte ens vara behjälplig med att leta i datorn efter något som kan användas till bänksocklar, utan hade bara viftat med handen bort mot alla andra socklar och dörrfoder...

De socklar vi har som vi köpte för 4 år sedan köpte vi på denna bygghandel och denna bygghandel säljer även Ballinglöv kök - så det är för mig en gåta hur de INTE kan sälja socklar till bänkskåp... Tyvärr så satt jag ju fast på vårdcentralen och kunde inte göra något, utan det var bara för T att komma  tillbaka och vänta på att jag skulle bli klar...

När jag äntligen var färdig på vårdcentralen 17:15 så åkte vi iväg till gräsklipparreparatören. Han hade lämnat ett meddelande på min telefonsvarare om att vi skulle hämta åkklipparen snarast - tar väl plats antar jag. Så gissa hur glad jag blir när vi kommer fram och de har STÄNGT!!! Stänger klockan 17:00! Hur kan en affär som säljer och reparerar gräsklippare stänga kl 17:00 - den här tiden på året??!!

Vid det här laget började mitt humör koka... dessutom var jag hungrig - middagstiden var passerad med råge... vi gjorde i alla fall ett försök till med en bygghandel - trodde inte att Byggmax skulle ha något - men ett försök i alla fall. De hade i alla fall öppet till kl 19! Efter en stunds letande fick jag tag på en personal ute på lagret så jag frågade efter bänksocklar. Vad tror ni händer... människan frågar "vad är det", "det är inget vi säljer", jag frågade då hur jag ska göra för att montera upp mina bänkskåp. Jag kan ju inte vara den enda som bygger kök liksom! Totalt oförstående personal - människan ryckte på axlarna och vände sig om och gick därifrån!!!!

Nu blev jag så arg att jag trodde jag skulle få hjärnblödning! Jag var alldeles för hungrig för att ha någon som helst förståelse för dåligt bemötande från butikspersonal... T såg till att jag kom in i bilen och så blev det Ica Maxi nästa och Lizzie fick i sig en pizzaslice... Efter det så började humöret bli någesånär normalt igen!!!

En sista chans blev coop bygg - men inte heller där fanns det några bänksocklar!! Tror jag bryter ihop *suck*.

Så denna kvällen gick helt åt pipan... var hemma vid 19.30-snåret så man kan ju säga att det inte blev mycket gjort av mina planer! :-(

Jag hann i alla fall hem så jag inte missade min kompis M som åkte runt och samlade upp hästbajs ;-). Vi är ett gäng hästägare som gör gemensam sak av att lämna in för maskkoll på våra kusar - blir billigare när vi är många. Blev alltså lagomt att lämna av bajsprovet, mocka och fixa mat till kl var 21 - så jag missade i alla fall inte CSI ;-). Hästarna fick vara ute till kl 22 - det var skönt väder ute så de hade inte bråttom in.

Blev TV:n en stund till för att försöka gå ner i varv innan sänggående - inte helt lätt efter en kväll som denna!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: M

Och fina kläder fick jag! Tack snälla! :-)

2010-05-18 @ 08:29:11
Postat av: Lizzie

Vad kul att det var något som passade :-)

2010-05-18 @ 09:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0