21/5 Fredag - Arbetsveckan slut

Jobbade kort dag idag eftersom det är pingstafton i morgon. Rätt skönt att kunna sluta 2 timmar tidigare :-). Blev upphämtad av grannen och vi åkte iväg till Nima och shoppade stängselmaterial. Vi gjorde storköp av stolpar ihop så de kostade 5 kr mindre per styck än om vi handlat styckvis. Jag passade också på att shoppa 5 rullar med elrep. Behöver till nya hagen och ett varv behöver bytas ut på gamla hagen. Gick på en slant, men förhoppningsvis så håller hagen några år ;-).

Det var rätt skönt väder när vi väl kom hem. Solen sken och T var ute och grejade i trädgården. Mina stolpar och rep blev avlastade och grannen åkte hem till sig med sitt lass :-). Undrar vem jag kan muta för att utföra lite kroppsarbete ;-).

Jag fick i mig lite mat och sedan så fixade jag klart stallet. Idag får pållan vila så hon ska orka med den lilla Blåbärshoppningen på ÖFK i morgon. Jag passade istället på att rensa bort lite ogräs ur min örtagård. Allt växer ju helt explosionsartat, även så kvickrot och brännäsla!!! Efter en timmes rensande började kroppen få nog och stället passade jag på att leka lite med min kamera - här gällde det innan regnet var på ingång. Det mullrade på håll och svarta moln tornade upp sig runtomkring...

Hur det än är så gillar jag att ta närbilder... ;-). En liten söt snigel på en maskrosblommas skaft fick stå ut med att vara fotooffer. Det tog ett tag innan jag fick en bra bild, för han tyckte att jag var lite väl närgången och gömde sig i skalet hela tiden, men till sist så vågade han titta ut ;-)



Under tiden som jag kröp runt i min örtagård och jagade snigel så låg Lexi och suckade på gräsmatten - lite lätt uttråkad som bara schäfrar kan bli ;-)



Jag fortsatt min fotorunda i trädgården och upptäckte att jätteramsen är på gång att gå i blom :-)



Äppleträden har inte börjat blomma ännu, men mitt surskörsbärsträd står i full blom - äntligen!




Det som växer så det knakar - det är min humle - den sprider sig något hemskt och jag kommer få gräva upp massor av skott. Humlen utnyttjar allt och alla för att kunna klättra och här har min fina tulpan fått stryka på foten :-O




Jag försökte få till en bild på Nalle ute i trädgården, men lyckades inte. Jag såg honom smyga runt i buskarna, men så helt plötsligt var han puts väck! Han är säkert ute efter att leta reda på någon han kan sätta på plats - den lilla stridisen ;-).

Istället får ni nöja er med en bild på pållarna i hagen :-)



Lagom när jag var klar med min fotosession i trädgården så ringde syster yster från England, så det blev en stunds babbel i telefon ;-).

Kvällen har sedan avslutats med att jag tillbringat en stund i sadelkammaren och jag har förberett utrustningen inför morgondagen. Hoppsadeln är putsad och klar med det nya blåa tävlingsschabraket. Tränset och transportgrimman var i stort behov av sadelsåpa med och fick sig en omgång. Jag passade också på att skura rent benskydden och bootsen så de inte var fulla med damm och sand. Måste ju se snygg och proper ut även om det bara är en liten blåbärshoppning :-).

Vid 21-snåret kom i alla fall regnet och pållarna blev intagna för kvällen. Kvällsmaten serverades och en snabbkoll sedan var jag klar med allt i stallet. Tillbringade sedan en stund med att surfa runt i väntan på att vännen Minternet dök upp och lämnade av sin lilla bil mot att få låna min Volvo så hon har något att dra med. Lite bilproblem och så tävling - ingen bra kombination. Som tur är så har vi ju för tillfället 2 st dragbilar och vi behöver bara ha en under helgen så då kunde hon låna min. Nu håller vi tummarna att hon kommer hem med massor av blågula rosetter ;-).

Nu händer det inte så mycket mer denna kvällen. Ska nog hälla upp en liten wiskeypinne åt mig och titta en stund på TV.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0