26/5 Onsdag - Trött

Har sovit extremt dåligt i natt, förs kunde jag inte somna och sedan så vaknade jag flera gånger... var mer död än levande när det var dags att kliva upp i morse. Var av naturliga skäl trött under dagen, och inte blev det bättre av att det jobbades med asfaltsläggning precis utanför vårt kontorshus... dundrade rätt bra och vid 11 höll mitt huvud på att gå i tusen bitar... när inte 2 Alvedon hjälpte så var det bara att bita ihop och dras med huvudvärken resten av dagen... trodde aldrig dan skulle ta slut... men till sist så var det dags att åka hemåt. Eftersom T kör så kunde jag halvsova på vägen hemåt, men inte släppte huvudvärken för det...

När jag kom hem så blev det lite käk och lite kaffe... men den kära huvudvärken och tröttheten fanns där. Fundering på hur jag skulle göra med ridningen, men bestämde mig för att en uteritt skulle jag kunna orka med.

Men först blev det till att fixa med mockning och fix av hästmaten. Det var rätt OK väder under kvällen i alla fall, regnet som var i morse hade försvunnit - men när jag var ute i hagen kollade till hästarna så klafsade det rejät. Behöver inte komma något mer regn nu...

När jag var klar i stallet så gick jag in en sväng för att hjälpa T med att försöka få bänksocklar på plats till ena längan av bänksskåpen. Det tog 2 timmar, inkl en hel del tjafsande som vanligt, innan det var klart... Till sist så fick han klara sig själv, jag var tvungen att sätta fart på att göra iordning pållan. Ville ju hinna rida ut och komma hem igen innan det blev för mörkt. Så vid 20.45 satt jag i sadeln och jag skrittade iväg på en mycket bekymrad Otkawia... Glimma var ju inte i sin hage eftersom hennes matte aktiverade sin kuse... ;-)

Vi kom iväg i alla fall och det var en jätteskön kväll att ge sig ut i. Det är hur mysigt som helst att rida i solnedgång ;-). I alla fall när man hinner hem innan mörkret infaller sig... T följde med på sin cykel ifall Oktawia skulle få fnatt.

Jag red ner till grusgropen och klättarade lite. På vägen till grusgropen så blev det trav hela sträcken efter uppvärmning i skritt. Det blev 5 turer uppför den korta branta backen i grusgropen, Oktawia tyckte det var asjobbigt... ;-) men på vägen hem så fick hon nytt liv och var hur pigg som helst. Kom in i andra andningen på nåt sätt ;-). Trav hela smala grusvägen från grusgropen och även galopp den sista raksträckan - DET tyckte Oktawia var hur lattjo lajbans som helst ;-).

Sista kilometern skrittades hem på en mycket pigg dam med rejält kliv i skritten och tänk... min huvudvärk var som bortblåst :-). En liten uteritt kan göra underverk med en trött gammal kropp :-). Så både pållan och jag var nöjda med vår lilla kvällstur :-). Välförtjänt ryktning fick pållan och sedan så serverades kvällsmaten.

När jag gick in i huset så satt Nalle på trappan och skrek i högan sky... vad var det fel på denna slagskämpe då... jo, Nalle var hungrig... han är ju ute och sätter alla andra katter på plats... men däremellan så behöver man ju käka lite. Nalle var alltså hungrig :-)



Riktigt ordentligt hungrig var Nalle... ;-)



Men även en riktigt hungrig liten Nalle blir till sist mätt och går iväg för att spana läget när det gäller det röriga huset ;-). Nu fick det räcka med kontroll av ägorna... Dags att leta rätt på en skön sovplats...



Nu kommer det nog inte hända så mycket mer ikväll. Funderar på att hålla mig vaken för att åka iväg till Elgiganten öppnande 00:00 inatt... men det vette tusan. Nog för att de har bra pris på en mobiltelefon jag är sugen på... men jag är nog för trött och behöver egentligen min skönhetssömn ;-). Fast iofs så är ju klockan redan 23... så man vet aldrig... vi får se vad som händer... ;-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0