29/5 Lördag - Köksarbete...

Liten sovmorgon blev det för mig ijämförelse med vardagsmorgnar, även om pållarna ska ut. Är ju lite skillnad på att kliva upp 8 i;-) stället för 6... ;-). Det var i alla fall inget bra väder på morgonen, regn... Passade bra med tanke på innejobbet som skulle göras idag.... köket...

Började i alla fall dagen med att ringa till Tele2s telefonsupport och fick hjälp med att installer mitt trådlösa ADSL-modem till nya datorn. Det tog en stund och det var rätt mycket inställningar som skulle ändras. Hade aldrig fått till Internetanslutningen utan hjälp i alla fall! Men nu funkar det bra :-)

Under tiden som jag höll på och grejade med datorn satt en trött Tussan i fönstret... lite lätt sur för att hon inte fick ligga på min dator ;-)



När Internetanslutningen var fixad så åkte vi iväg för att hämta åkgräsklipparen. De hittar inget fel på den utan ska funka bra... ska bli spännande att se. När klipparen var placerad i släpet så ville T åka till Mediamarkt igen... pratade något om en ölpump!!! Så det blev en sväng till Marieberg, igen...

Idag var det lite mer folk inne på Mediamarkt. T försvann snabbt och jag gick runt kollad lite... Hittade faktiskt ett par prylar för en billig peng. Dagens fynd bestod av 2 st pyrexformar för 99 kr och en mixerstav för 99 kr. T hittade ingen ölpump, men öl hittade han på systemet...

Tyvärr fick jag köa rätt länge den här gången, men det var bara att gilla läget. Vi fortsatte sedan till Cervera för att se om de hade ölpumlpen, men den fanns inte där heller. Däremot hittade jag saker jag behövde, nya vispskålar och ett par chatauglas. Köpte vinglasen för att fylla på de 4 som jag ärvde efter mamma, men tyvärr köpte jag fel storlek så jag måste byta i morgon...

Vi tog sedan vägen förbi Granngården för jag kom på att jag glömt köpa kraftfoder... så hela förmiddagen försvann i ett nafs :-O

Dagens shopping...



Tyvärr så gick det till sist inte att komma undan... köket väntade på att vi skulle stätta igång... Lite lunch och så var vi redo.

Vi började med att måtta in hörnskåpet i det snea hörnet, när det stod bra blev skåpen fastskruvade i väggen. Nu fattades det 1 cm i den glugg där kyl/frysskåpet ska stå. Lite trist att ha skåpet stå mitt på köksgolvet... Därför blev väggen till städskrubben nermonterad. Då gick det att ställa skåpet på plats. Det var bra att vi tog bort den gamla väggen. Spånskivan var lite lätt fuktskadad i nederkant så byte av väggskiva blir bra.

Vi fortsatt i alla fall med att skruva ihop överskåpen sm ska vara i hörnet. Inte lika bökigt att få på plats som bänkskåpen.

Tyvärr så visade det sig att det väggskåp som var tänkt att vara 50 cm brett monterat närmast fönstret - det gick inte, det nya hörnskåpet är bredare än det gamla. Så det blev till att ta det 40 cm breda väggskåpet jag skulle ha på ett annat ställe. Måste alltså åka till Ikea och byta i morgon...

Vid 21-snåret hade vi kommit en bit på väg i alla fall... Nu ska jag bara bestämma mig för ifall jag ska ha pärlspont över bänkskivan - så som jag hade tidigare, eller om jag ska kakla med likadant kakel som jag har över diskbänken...



Trots att vi hållit på och grejat med att skruva ihop skåp och rört runt i röran i vardagsrummet, så tyckte Nalle att han hade all rätt i världen att ligga mitt på golvet - mitt i vägen...



På sin höjd kunde han ändra sovställning...



När vi var klara var klara med köket för idag så placerade sig T i soffan framför en film. Jag passade på att utnyttja den fina kvällen och solnedgången till att ta en promenad med Lexi. Skönt att  få komma ut och röra på sig lite - det tyckte Lexi också ;-). Vi var lagom hemma igen när det var dags att ta in pållarna för kvällen och servera kvällsmaten.

Så blev denna dag... nu ska softa lite i soffan innan det blir sängen!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0