31/5 Måndag - Hovisbesök

Idag var det full fart hemåt efter jobbet. Hovis hade kryat på sig och skulle komma kl 17.00. Hann hem i god tid, både för att hinna äta och för att hinna ta in pållarna och ge Oktawia lite Sedalin. Hon behöver ju lite lugnande för att inte sparka hovis sönder och samman...

Hovis kom på utsatt tid och T skulle sätta köksön på plats. Jag instruerade hur skåpen skulle stå och så talade jag om hur bänksockeln skulle vara. 7 cm in från kantern och ända in till väggen. T frågade en gång till om socklen skulle gå kant i kant med skåpet och jag sa." Nej, sockeln ska gå ända in tillväggen. Om du inte förstår så vänta tills jag här klar med hovis."

Oktawia skötte sig rätt bra under hovisbesöket. Sederingen kapar toppen när det gäller hennes humör. Fick bremsa när hovis skulle gixa sista hoven, för då började damen tröttna. När Oktawia var klar så blev det Biancas tur att verkas - det gick också bra. När hovis var klar så fick pållarna gå ut i hagen igen.

När hovis åkt så gick jag in för att se hur det gått för T i köket. Jodå han hade monterat köksön med skåpen i rätt ordning. Fått dit en bänksockel...



Undrar vad det var i mina instruktion som han inte förstod??!! Nu är det ett snyggt hål in mot väggen... Frågade hur han tänkt, och varför han inte kunde vänta tills hovis var klar.... Visst är det snällt att han fixa bänksockeln - men varför kan han inte göra som jag säger... *suck* Hur ska man nu bära sig åt för att få det snyggt mot väggen... Jag blir fan galen...

Jag gick ut till stallet igen för att mocka av mig värsta ilskan. Det hjälpte föga... det fick bli en promenad med Lexi för att promenera bort resten... fick i alla fall steg på stegräknaren...

Nu är det CSI som gäller och sedan är det dags att plocka in pållarna och så var den här kvällen avklarad.

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: M

Suckar...

Min är exakt likadan... som en unge... kan inte ta en instruktion eller tänka efter lite extra innan saker och ting huggs i sten....

2010-06-02 @ 08:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0