29/11 Måndag - Fullt ös

Här vilar inga lagrar... 16-bussen hem och sedan var det fullt ös! Hemma 16.40. Pållarna fick käka sitt em-hö inne och själv satta jag full fart. På med stallkläder och så käkade jag lite snabbt lite fil och müsli.

Kl 17.15 var det dags för M1 att komma, idag gällde det att vara inne på ÖFK kl 18 eftersom jag skulle vara med på ett möte då. M1 skulle åka direkt från sitt jobb, men beroende på vägl så kunde det ju hända att hon blev lite sen. Jag började med att sopa fram bilen under snön, sedan ut till stallet. Jag började fixa med Oktawia så det var tränsning och benskydd kvar när M1 kom. Hon fixade reste och jag gav mig i kast med att haka på trailern på bilen. Nackdelen med snö, kyla och mörker är ju allt blir så förbannat tungjobbat. Man är ju klädd som en michelingubbe för att inte frysa, vilket gör att man är osmidigare än osmidigast. Naturligtvis så hamnade jag lite snett med bilen när jag skulle haka på trailern, och det gick ju inte att rubba trailern. Så det blev några vändor som jag fick hoppa ur bilen för att kolla om jag lyckats träffa rätt. Precis vad man vill göra när man är klädd som en michelingubbe. Till sist var trailen på plats och vi kunde stoppa in Oktawia i den och fara in till ÖFK. Väl framme så mötte P upp och M1 och P klarade sig själva. Alltså pep jag iväg till mötet.

Mötet tog inte så lång tid så jag hann se M1 rida lite grann. Det såg bra ut och pållan hade skött sig bra idag. Så när de var klara var det bara att packa in pållan i trailern  och åka hemåt. Pållan blev av med utrustningen, men fick behålla fleece och ulltäcket så det skulle suga upp svetten ordentligt.

Damen blev placerad i sin box och sitt kvarvarande em-hö. Jag tog itu med mockningen av Biancas box för hon hade hunnit käka upp sitt em hö. Fast egentligen ville Bianca mycket hellre att jag skulle stå och gosa med henne istället för att mocka, men en liten omgång med borsten blev det i alla fall.

Fortsatte sedan med mockning av Oktawias box, fyllde på med rent spån. Skiftade täcken på Oktawia då hon nu var torr från svetten. Fixade hö, fyllde på vatten, stallgången sopades. Mockade ur trailern, eller rättare sagt - hackade loss frysta lortar...
Hade fortfarande problem med att stänga bakluckan pga isbildning i gångjärnen, efter lite värmning så funkade det bättre. Tog ju lite tid bara... Fixade mat till stallkatten och gjorde rent sandlådan. Till sist så var det bara kvar att ge hästarna sitt kvällshö och kraftfoder. Äntligen klar med allt och dags för mig att ta kväll, och jag hann till och med in för att CSI från början. Skönt med soffhäng en timme framför TV:n för att gå ner i varv efter en kväll som denna.

Efter CSI så är det sängen som väntar - ska ju orka med morgondagen också ;-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0