16/10 Lördag - Sista målningen...

Sovit dåligt i natt pga att jag varit tvungen att spraya näsan varannan timme. Annars så gick det inte att andas - skitjobbigt.

När jag väl var tvungen att kliva upp så hade jag i alla fall ingen feber, utan vara bara trött. Ut med hästar i hagen och så försöka vakna till själv. Tur att det var lördag så man inte behövde stressa ;-).

På fm så pysslade jag med lite röjning av mitt skrivbord - det behövdes. Jag kom också så långt att jag dammade skrivbordet och övriga ytor i kontoret. När T sedan kom så hjäpte han mig med att måla sista väggen unde trappan i trapphallen.

Jag släpade mig ut i stallet och mockade hästarnas boxar så det blev gjort. I väntan på att målningen skulle torka så åkte vi till Marieberg. Lillan behöver ett nytt täcke och T skulle ha klobräda till kissarna.

Vi åkte först iväg till Gallerian i Marieberg där jag lämnade in ett par kängor för lagning. Sulorna har lossnat - lite obra ;-).

När det gäller täcke till Lillan så fanns det inga vinterfodrade i rätt storlek hos Djurens center. Alltså fick vi åkte vidare. Först blev det ett stop vid Cafe garden där vi käkade lite mat. Deras lasagne är jättegod :-). Mätta och belåtna så åkte vi till Grizzly - där fanns det prylar som T behövde. Tjockt vintertäcke till Lillan, blev ett svart med reflexer, även klotång och klösbräde till kissarna inhandlades.

Innan vi åkte tillbaka till mig för att kolla om väggen var torr, åkte vi till lägenheten för att lämna av kattprylarna och för att hämta med katterna. Eftersom jag var så himla dunderförkyld, så blev det att T sov över - ifall jag skulle vara helt utslagen i morgon.

När vi kom hem till mig med katterna så for Missan iväg i full fart. Hon är ju född i huset och anpassar sig bra när hon kommer hit. Jake var lite mer försiktigt... Detta var ett nytt ställe för honom.




Naturligtvis kom Nalle och var nyfiken, men det gick bra. Är man stor måste man vara snäll. Svårt att fatta att Nalle har varit sådär liten ;-)



Jake smög runt i huset och kollade läget, tilll sist så la han sig mitt i trappan upp till övervåningen. Där hade han bra span över läget.




Visst är han bedårande ;-). Tror minsann att Nalle fått sig en värdig konkurrent :-)

Målningen såg bra ut i alla fall och jag orkade inte göra något speciellt. Jag tog in pållarna vid 19-snåret och det var tur det för Oktawia frös. På med ett annat täcke och så några kg hö. Mat är ju bra när de fryser ;-)

Resten av kvällen tillbringades framför TV:n filmen den senaste Robin Hood-filmen, som höll på i 2,5 timme. Filmen var bra, men jag var vid det här laget jättetrött. Ut och kvällsmatade pållarna och sedan blev det sängen för min del.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0