18/9 Lördag - Migrän igen...

Vaknade vid 7,30 av att jag hade ont i huvudet :-(. Kände direkt att det inte var ansiktsneurologin som var problemet, utan att det var ett migränanfall på gång - igen...

Lyckades i alla fall ta mig ut till stallet och släppa ut pållarna. Tog min medicin för neurologin och la mig i soffan för att se om huvudvärken skulle ta slut, men icke. Vid 9 tog jag migränmedicin, som jag dessutom blir lite snurrig i mössan av och sedan blev det soffan resten av fm.

T kom vid 13-snåret och väckte mig. Men då mådde jag rätt hyfsat så det verkar som om migränmedicinen lyckades bryta anfallet i alla fall. Blev lite mat för mig och så duschen. Vi skulle i väg och hälsa på T's mamma så var tillbaka på gruppboende nu. På väg till Kumla så åkte vi förbi Mediamarkt för att lämna tillbaka min kaffebryggare jag köpte i somras. Den har börjat krångla och antagligen var det glapp i påslagningsknappen. Det var inga problem att lämna tillbaka den och jag fick presentkort på vad den kostat eftersom just den kaffebryggaren inte fanns i lagret.

Sedan var det full fart till Kumla och T's mamma blev jätteglad att se oss så vi tog en fika där och pratade lite. Sedan blev det även en tur hem till T's pappa och han blev också glad över att få lite besök.

På vägen hem blev det besök på Marieberg eftersom jag behövde fylla på förrådet av migränmedicin och T köpte kattlåda till sin katt. Vi åkte sedan till Willys och shoppade lite mat och innan vi skulle åka hem så ville T in på Mediamarkt för att försöka få tag på ett wii-spel som såldes skitbilligt med 18-snåret, med det var proppat med folk på Mediamarkt så spelen var slut och jag blev bara yr i mössan av allt oljud som var i affären. Så det blev snabbt ut i bilen igen och full fart hemåt.

Väl hemma fixade T mat och jag fixade stallet. Tog in hästarna när jag var klar för det är ju fortfarande mygg ute. Pållarna ville in i alla fall och fick lite hö i väntan på kvällsmaten.

Till middag käkade vi potatisgratäng och fläskkotlett - smakade smaskens och sedan blev det TV:n resten av kvällen.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0