19/9 Söndag - Fin höstdag

När jag vaknade så kände jag efter länge och väl... ingen huvudvärk idag :-). Så upp och ut för att släppa ut pållarna. Tog det rätt lungt för övrigt på fm. Dusch och frukost, lite plock med tvätt och tvättmaskinen fick köras ett par omgångar. Plockade undan lite verktyg och började förberedelserna för att börja riva tapeterna av det som är kvar i trapphallen. Avbröt pysslet med att gå ut och ta en fika i det vackra vädret. Det var jätteskönt att sitta i solen och ta det lugnt ett tag. När det blev risk för att jag skulle somna i solen så var jag tvungen att röra på mig och tog tag i stallfixet. Gjorde klart allt med mockning, nytt strö, vatten, maten och gos med kattungarna. Skönt att få allt klart på en gång. När jag var färdig med stallet så visade det sig att det var dags att fixa lite lunch, så det blev lite soppa så man snabbt fick lite mat i magen.

Efter lite mat i magen så piggnade jag till och fick lite energi. Det var fortfarande för fint väder för att vara inne. Så det blev till att släpa fram högtryckstvätten och tvätta bilen.

T behövde tvätta sin bil också, så under tiden som jag tvättade min bil invändigt så tvättade T sin bil utvändigt. Jag tog sedan över högtryckstvätten och även min bil fick sin en omgång på utsidan av en välbehövlig tvättning. När bilen var klar så fortsatte jag med trailern, den var också i behov av tvättning - taket var helt grönt av alger och så kan man ju inte ha det ;-).

Totalt 3 timmar av hårt slit så är både bil och trailer rena - invändigt som utvändigt :-)



Efter detta hårda jobb så var det skönt att sätta sig i trädgården med lite kaffe macka och softa en stund :-).

När T sedan skulle åka tillbaka till lägenheten så var det dags för Missan att följa med. Hon visste inte vad som väntade utan kröp snällt in i transportburen ;-).



När T åkt så satte jag igång med en snabbvariant av städning, men 2 timmar senare hade jag dammsugit, fixat handfaten och toaletterna, även golvet i hela huset var moppat. Hann till och med sitta och softa framför datorn en stund innan M1 och P skulle komma vid 18-snåret.

M1 gjorde klart Oktawia för ett tripp in till ÖFK och lite dressyrjobb. Oktawia klev snällt in i den nytvättade trailern ;-)

M1 tränade på övergångar och få pållan att gå lite högre i formen - det tyckte Oktawia var jättejobbigt, men hon jobbade på jättebra och det kom inte några större protester faktiskt. Att hon visar att hon tycker det är jobbigt och svårt - det är helt OK. Så jag tyckte hon skötte sig jättebra. Det måste ju vara lite jobbigt och svårt om man ska lära sig något ;-).

Var hemma igen vid 20.30-snåret så jag var klar i stallet till 21-snåret, alltså lagom att parkera sig soffan och kolla på en Miss Marpel-film.

Det var allt för idag.

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0