23/9 Torsdag - Mattes tur...

Idag var det mattes tur att leka i ridhuset. Alltså var det bara att sätta full fart när jag kom hem efter jobbet. Först lagade jag mat och käkade. Att försöka anstränga sig utan energipåfyllning är ju bara att glömma ;-).

Med mat i magen tog jag sedan itu med mockning och fixade käk åt pållarna. Jag hann också med lite kattungegos innan pållarna blev insläppta ;-).

Trailern hade jag hakat på direkt när jag kom hem från jobbet så allt var klart för lastning. Kvar var bara att fixa kusen för ett ridpass. Pållan blev alltså iordninggjord för ett ridpass i ridhuset med matte i sadeln :-). Lastningen gick bra och snart var vi på väg. Urlastningen funkade också bra. Lugn och sansat kliver damen ur trailern alldeles av sig själv och det är bara att ta grimskaftet och gå iväg när hon väl står på baklämmen, knappt man tror att det är samma häst som vägrade gå in i trailern för 1,5 år sedan :-).

Ridpasset idag gick ut på att se ifall min gamla kropp funkade som den skulle ;-). Det var lugnt i ridhuset, endast en ridskolegrupp som höll till på sin halva och på privatdelen var det jag och ytterligare ett ekipage. Med andra ord - gott om plats!

Skrittade fram och värmde sedan upp i trav, varvade fyrkantsspår och volt - och min kropp funkade faktiskt rätt OK idag. Har ju gamla skador som man inte kan göra så mycket åt, så man blir glad när man får till det ;-).

Idag blev jag extra glad för idag funkade galoppen hur bra som helst. För en gång skull så hade jag ordning på min vänstra sida av galoppen och jag fick känna på en riktigt bra bärig galopp av pållan :-) Kalas! I höger galopp var jag lite stelare, men pållan gjorde sitta absolut bästa och galopperade på bra. Jag kände att jag för dagen var väldigt stel i min högra sida så jag störde henne i galoppjobbet. Att höger galopp funkade så bra som den gjorde var alltså mer Oktawias förtjänst än min med anddra ord ;-).

Övriga övningar för dagen var lite skänkelvikning i trav på diagonalen, funkade hyfsat, men det fick vara bra för idag.Var så himla nöjd med galoppjobbet så det fick räcka för idag - och den duktiga pållan klev snällt in i trailern och färden gick hemåt.

Fixade klart allt med häst och stall och så var det till att parkera sig i soffan och kolla på CSI Miami. Nu är det sängen som väntar.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0