26/9 Söndag - Piggare...

Vaknade fortfarande förkyld, men ändå betydligt bättre mot hur jag mådde igår. Idag hade jag ingen feber och kände mig nästan frisk. Det horisontella läget igår gjorde tydligen susen ;-). Forfarande snorig och hostig, men i alla fall inte totalt matt och utslagen. Så idag orkade jag få lite gjort :-).

På fm så tog jag itu med att riva lite tapet i hallen. Rollade på vatten först för att fukta upp, men det var inte alls mycket som lossnade så det blir inte så mycket att spackla - skönt.

Innan lunch så hann jag också med att fixa stallet och när jag var klar så kom jag in lagom att bli serverad färdig mat. Ordning och reda på T ;-)

Efter lunch så var det full fart till stan. Idag var beridna högvakten i stan och det kunde man ju inte missa. Häftigt med så coola kusar :-). Först så drog vi upp till stortorget - där var det packat med folk, men vi fick en glimt av paraden i alla fall.







Konsert på Stortorget och massor av folk!




Efter besöket på Stortorget drog vi iväg en snabbis till Stadium outlet där jag shoppade ett par walkingskor till en billig penning. Vi åkte sedan vidare till Nasta gård där Beridna högvakten skulle göra ytterligare en konsert. Hade förmånen att spana in ekipagen under "uppvärmningen" av blåsinstrumenten.



Helt otroligt coola hästar i alla fall... Och coolast av dem alla är ju...

Pukhästen, en jättefin shirehäst :-)



Pukryttare styr med fötterna... undrar hur han ska gör han ska måste skänkla och styra samtidigt...




Välpustade hjälmar, men jag funderar på om de skyddar något...




Snygg liten silverlåda också...



Sabeln - Anledningen till att ryttare kliver upp från hästens vänstra sida...




Och så ytterligare en konsert vid Nasta gård - pukspel på hög nivå :-)




Jag och T for iväg till Stadium ute på Marieberg för att hitta skor åt T, vi lyckades inte. Sedan var det full fart hemåt. Jag fixade med en snabbstädning och T for till lägenheten.

Vid 17.30 kom M1 och P och Oktawia blev iordninggjord för lite dressyrande inne på ÖFK. Pållan skötte sig alldeles utmärkt idag. Svårigheten för dagen var att galoppera på mittvolten och minska volten, sedan bryta av till skritt och göra en bakdelsvändning för att byta varv och ur vändningen fatta ny galopp. Inte lätt varför för häst eller ryttare, men funkade rätt bra. Jag tror inte ens jag kan göra en bakdelsvändning, men pållan kan i alla fall ;-).

Sedan var det full fart hemåt för att ta emot väntande kattspekulanter. Pållan blev snabbt omhändertagen och kattspekulanterna bestämde sig till sist för en röd liten katttjej. En liten kisse som fått nytt hem  :-).

Jag gjorde sedan klart ute i stallet och kvällsmatade pållan. Resten av kvällen tillbringades i soffan och så kollade jag på en Miss Marple film.

Det var allt för idag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0