13/4 Onsdag - Hemmamotion...

Kom iväg sent till jobbet idag, kom alltså iväg sent från jobbet också. Svängde förbi min frissa och lämna av lite Oriflamvaror innan jag åkte vidare till macken för att tanka bilen och så vidare tilll Ica-affären för att fylla på förrådet åt mig själv.

Var vansinnigt trött när jag kom hem. Hade också smärtgenombrott i neuralgin - antligen stressrelaterat den här gången.

Tog en runda i trädgården när jag om hem. Den främmande katten som vill bo hos mig, är fortfarande kvar. Någonsom till ta sig an en söt och kelsjuk kisse. Jag har katter så det räcker och hon kan alltså inte vara kvar hos mig.



Himla trevlig kisse är det i vilket fall som helst.

Även lite blå små blommor finns i min trädgård, kommer inte ihåg vad de heter - det är inte scilla i alla fall.



Efter turen i trädgården blev det lite mat, och så vila en stund innan jag tog itu med stallet. Jag insåg ialla fall att jag inte skulle hinna in till ridhuset innan det skulle bli upptaget av ridskolan. Bestämde mig för att motionera pållan hemma.
Ut till stallet vid 19-snåret. Mockade och fixade hästmaten. Hästarna blev intagna och innan jag började fixa iordning Oktawia blev Lillan placerad i bilen. Då är hon lugn och tyst under tiden som jag motionerar Oktawia. Lillan älskar att sitta i bilen så hon blev nöjd :-).

Oktawia blev borstad och så på med träns och longerlina. Vi förpassades oss ut till sommarhagen - det tyckte Oktawia var skumt värre. Motionen bestod av att pållan skulle få sprattla runt i ett snöre. Efter att ha blåst upp sig lite så funkade longeringen bra, men fick jobba en del för att få damens uppmärksamhet. Helt plötsligt så upptäckte ju pållan att hon sprang runt mitt i maten så hon hade det lite jobbigt ett tag. Men springet i benen tog övertag och hon bestämde sig för att jobba istället för att äta ;-).

Oktawia tyckte det var fördjefla roligt att springa runt i snöret och visade för matte att det gick väldigt bra att springa skitafort i det närmaste liggandes mot backen ;-). När vi var klara och damen skrittat av sig och det var dags att samla in longerlinan, så gick den lilla hästen fram till sin ännu mindre matte och gav henne en slick i ansiktet. Uppenbarligen så uppskattades motionsformen av hästen i alla fall ;-).

Ytterligare lite pyssel i stallet och så serverades kvällsmaten och det vart i stallet för den här gången.

Slötittade lite på TV en stund och nu är det lite nyheter innan det är dags för sängen.

Det var allt för idag.

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Agneta

Nog ser blommorna ut att vara Scillor. Jag har enfärgade och tvåfärgade (blåvita).

2011-04-16 @ 08:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0