1/4 Fredag - Lite hoppning

Äntligen fredag! Kände mig helt utsliten när jag väl kom ur sängen så det är skönt att det äntligen blir en helg! Tog mig i alla fall en timmes sovmorgon och åkte bil till jobbet. Behövde handla lite mat på hemvägen och det är svårt att fixa när man åker buss.
Så efter jobbet åkte jag till Willys, hade en förhoppning om att de kommit någonstans med sin ombyggnad av affären, men icke. Det var snurrigare än någonsin och det tog mig nästan en timme att få ihop de stackars matvarorna jag behövde för att klara mig några dagar. Så när jag väl kom hem så var det fullt ös - medvetslös!!

Stoppade snabbt i mig lite fil och müsli. Hoppade i stallkläderna och tog itu med mockningen. T kom förbi en snabbis. Han hade varit ute på Marieberg och köpt film (självklart). Så jag fick lite sällskap i stallet när jag for runt och mockade i raketfart ;-).

Han fixade så att min trailer kom på rätt plats och så fick Lillan sätta sig i bilen, vilket hon mer än gärna gjorde. Och så fick Lexi fara runt på gårdsplan istället, vilket hon gärna gjorde ;-).

Vid 19-snåret var jag klar med mockning och ströning av boxarna så jag plockade in pållarna. T fixade mina höpåsar och jag fixade kraftfodret. M1 och P kom när vi precis var klara så pållan blev iordninggjord för ett litet pass med hoppning. Bara att hålla tummarna att det inte är fullt med ryttare i ridhuset under kvällen ;-).

Vi var på plats vid ridhuset kl 20. På plats var också en fotokompis ME, som ville träna på lite "aktionfoto" alltså när motivet rör på sig. Att fota häst i ridhus är över huvud taget en utmaning ;-)

Det var ytterligare ett privatekipage som var i ridhuset, men efter det att M1 värmt upp och jobbat med lite markarbete. Så var det ekipaget klarar och vi kunde bygga upp en liten serie av 2 hinder. Det var ett tag sedan pållan hoppade, men hon kom minsann ihåg hur en slipsten ska dras ;-)

Det är inte bara matte som använder sig av fullt ös - medvetslös! Pållan ser helt livsfarlig ut!!



Lite bättre frambensteknik skulle dock inte skada ;-)

Pållan såg ut att uppskatta dagens arbetspass, tyckte nog att det var lattjo lajbans värre ;-)



Tjoho!



Matte fick också motion idag iform av att släpa bommar fram och tillbaka ;-)

Nöjda och glada packade vi sedan in pållan i trailern. ME insåg att fota hoppande häst i ridhuset var större utmaning än vad hon kunnat tro - så hon har lite att jobba med :-). Hon är i alla fall välkommen tillbaka och fortsätta träna på att fota "aktionbilder" :-)

Jag var hemma igen vid 21.30 så vips hade den här fredagskvällen försvunnit ;-). När jag var klar i stallet så fick det bli soffan en stund innan jag förpassade mig till sängen!

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0