14/4 Torsdag - ridhuset...

När jag kom hem från jobbet så var T på plats. Han hade precis kommit, men hunnit mata pållarna. Jag hann knappt kliva ur bilen innan han plockade fram den nya högtryckstvätten och testade den. Han var snäll och testade den på min bil. Även om bilen inte blev skurad, så kom det fram lite grön färg - alltså lite av lorten blev bortsprutat ;-). Högtryckstvätten funkade finfint med andra ord.

Efter att jag fått i mig lite mat så tog vi en fika på kökstrappan. Solen låg på och det var lite ljummet i luften - skönt! Kunde dock inte sitta och slöa för länge, stallet hägrade ju som vanligt. Så på med stallkläderna. Spolade upp vatten i dunkarna som skulle med ut till stallet. Innan jag gav mig ut så kom jag först på att jag skulle kolla en sak.

För cirka en vecka sedan så satte jag på locket på min champonjeodling. Det ska ta 2-3 veckor innan första skörden är klar - och se! Det var alldeles fullt med bebischampionjoner på gång :-)





Doftar massor av champinjon och jag hoppas det blir 3 skördar :-)

Till sist så var det hög tid att ta itu med stallet. M1 och P var inbokade till kl 19 - alltså bara att sätta fart! Mockade, bytte vatten och fixade hästmaten. M1 och P kom på utsatt tid och pållan blev iordninggjord för ett dressyrpass.

Fick in pållan i trailern utan större problem och färden in gick bra.

Eftersom Lillan var med så tog jag en liten promenad med henne under tiden som M1 värmde upp pållan. Lillan tyckte det var trevligt med promis och tycker att det är helt OK att sitta i bilen resten av tiden som vi är i ridhuset.

M1 och Oktawia var idag själva på privatdelen, en grupp ridskoleelever på andra delen av ridhuset. Pållan skötte sig rätt bra idag, men släppte inte igenom riktigt. Höll på och grejjade med munnen, men det gör hon ju när hon är lite motvalls. Övningarna som M1 gjorde funkade bra i alla fall. Som vanligt en hel del övningar på övergångar - vilket Oktawia behöver. Hon har kvickat upp sig i benen under vinterns träning, men mer behövs ;-).

När vi sedan skulle åka hem så var det en trött och nöjd pålla som klev in i trailern utan problem.

Vi var hemma igen runt 21.30 och klockan hann bli strax efter 22 innan jag var klar med allt i stallet. Vips så försvann den kvällen. Bara att försöka gå ner i varv och komma isäng!

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0