18/7 Måndag - cykeltur...

Nu är det vår på riktigt och vaknar upp till en helt underbar dag. Nu fanns det inga ursäkter längre - alltså blev det cykeln till jobbet idag. Hade tänkt försöka cykelträna lite för att inte chocka kroppen allt för mycket, men det har inte blivit av. Alltså blev det till att chocka kroppen ;-)

Cykelturen till jobbet tog  38 minuter med en medelhastighet på 19,25 km/tim. Sträckan är 12.65 km. Klarade av att cykla på 5:an eller 7:an hela sträcken utom i uppförsbackar. Är nöjd med min cykeldebut - helt OK cyklat för att vara helt otränat. Var inte heller helt slut när jag kom till jobbet och det var också skönt.

Det var fullt ös på jobbet och jag hade ett möte inbokat på em som höll på till kl 17. Kom ifrån jobbet vid 17.30-snåret. T kom och hämtade mig - bra med mjukstart när det gäller cyklingen. Vi åkte och shoppade lite på Willys. Köpte även med lite ätbart hem, pizza och ostkaka ;-)

Jag kollade in min championjonodling... min bebischampinjon har växt! Nu färdig att ätas och väger 90 gram!!!



M1 och P kom vid 19-snåret och det blev uteritt idag också. Eftersom jag visste att jag skulle bli sen från jobbet så var det svårt att hinna in till ridhuset i vettig tid. I samma veva åkte T och Lexi hemåt. Jag passade på att mocka och fixa hästmaten under tiden som M1 och P var ute med Oktawia. Jag hann också ha lite tränsträning med Bianca :-). Hade grimma utanpå tränset för att inte störa henne i munnen. Bianca har fullt med att vänja sig vid bettet ;-). Räckte med några minuter, det är ju bara 3:e gången hon har på sig tränset.

Uteritten hade gått bra och Oktawia hade verkat nöjd med turen. När M1 var klar med Oktawia vid 20.30-snåret så fick pållarna sitt kvällshö och en stund därefter serverade även kraftfodret. Jag själv parkerade mig i soffan och kollade på CSI. Nu är det i alla fall dags att förpassa sig till sängen. Jag har träningsvärk i benen... känner av trädgårdsarbetet från i går.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0