28/4 Torsdag - Trevlig dag...

Idag blev det inte så mycket trädgårdsarbete, utan pysslade med andra roligheter. Hade bokat tid med min chef 11.15 för lönesamtal. Jag skulle i alla fall in till stan idag så det var inga problem att åka upp till jobbet trots att jag hade semester :-). Hann inte med så mycket hemma på fm eftersom jag skulle iväg, mest för att jag inte orkade stressa utan tog det lugnt innan jag åkte till stan. Fick i alla fall med mig planterna jag grävde upp igår kväll och de skänktes bort till hugade spekulanter :-).

Efter besöket på jobbet så åkte jag vidare till T's jobb och vi käkade lunch i personalmatsalen vid hans jobb. Mätt och belåten så åkte så vidare ut på äventyr :-). EVIN-tävlinge är ju i full gång nu under april och eftersom jag har semester tänkte jag passa på att fota lite bilder till kategorin "arbete". Har varit i kontakt med en av VA-killarna på jobbet och fått adressen till en nybyggnation. Det är ju inte varje dag man kan fått när de håller på och lägger ner nya VA-ledningar :-)

Helt otroligt vacker väder var det också så det var varmt och skönt ute. Lite mycket sol för att få riktigt bra bilder, men men det är som det är ;-)



Träffade ett gäng trevliga killar så jag hade en trevlig stund i alla fall :-).

Min fotosession fortsatte sedan till Längbrogatan och fotade där de bytt ut en 90 år gammal VA-ledning. Därefter var det dags att förpassa sig bort till min frissa. Hade tid för klippning kl 15. Hittade parkering snabbt så jag hade en halvtimma kvar tills jag skulle vara på plats. Utnyttjade tiden till att kolla in bygget vid slottet och fota lite mera... Folk njuter verkligen av det vackra aprilvädret :-)




Våren har kommit med raketfart och Magnoliaträden blommar för fullt!



När jag var klar med fotorundan så var det dags att ta sig till frissan och besöket tog ett par timmar, men kom ut därifrån med ny frisyr och ny färg - himla trevligt :-).

Nu var det bara att sätta full fart hemåt. Väl hemma så fortsatte jag att fota till EVIN-tävlingen - en lantbrukare var ute och grejjade på gärdet vid mitt hus. Lika bra att fota när man väl hade kameran i högasta hugg. För övrigt så var kl 18 när jag kom hem. Kände mig helt utsvulten, och som tur var så hade jag en matlåda från igår att värma. Återfick energin när jag fått mat i mig. Passade på att måla klart mina urnor. Fixade först hästmaten så den var klar, men sedan så utnyttjade sista solvärmen till att krypa runt på alla fyra och måla klart urnorna. Väntade med mockning eftersom jag inte behöver ha sol och värme till det jobbet. Vid 20.30 så blev det till att dra på sig en tröja och ge sig ut i stallet och mocka. Det var nu kallare, men fortfarande ljust ute. Jag öppnade också upp grinden till sommarbetet. Hästarna kom direkt - stannade i grindhålet och började genast beta av gräset.

Jag mockade klart och fixade höt till pållarna. Gick sedan ut i hagen för att förflytta pållarna fårn sommarhagen till vinternhagen. 30 minuterns betande av det färska gräset fick räcka till att börja med. Pållarna var ju självklart längt bort i hagen och inte kom de när jag ropade heller. Bara att knalla ut och hämta dem. Oktawia lät sig snällt fångas in och det var inga problem att förflytta över henne till gamla hagen. Bianca visste inte hur hon ska göra - gräset var ju jättegott, men ville inte vara själv kvar i sommarhagen heller.... lite bus blev det men så bestämde hon sig för att det var bäst att vara i samma hage som stora pållan ;-).


Pållarna fick vara kvar ute ett tag till och när jag var klar med mockningen så fick det bli TV:n och Criminal minds. Nu är det dock dags att ge sig ut igen och plocka in pållarna för natten och servera dem kvällsmaten.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0