18/12 Söndag - Isvindar...

När jag klev upp i morse så var jag beredd på att det skulle vara fullt med snö ute, men nä - ingenting... blåste isvindar gjorde det däremot...

Släppte ut pållarna vid 8-snåret och så full fart in i huset igen och fixade iordning mig själv. Strax efter 9-snåret var jag på plats vid ÖFK. Åkte in till det traditionella julkadriljen - dock utan häst. Jag kom alldeles lagom för att se sluttampen på kadriljen och uppställningen på medellinjen ;-)




Som tur var så missade jag inte efterföljande grötfrukost ;-). Publik och ryttare samlades i cafeterian där det var uppdukat med risgrynsgröt, julskinka, sill osv. Hade en trevlig stund i goda kamraters sällskap och frukosten smakade bra.

Strax efter 11-snåret var det så dags att fara hemåt igen, och jag bytte om till stallkläder och gav mig ut igen. Blåste fortfarande isvindar ute. Pållarna fick sitt lunchhö och jag satte igång med mockningen. Lagom när jag var klar så kom M1 och P. De trotsade isvindarna och gav sig ut på en tur med pållan. Jag själv förpassade mig in i stugvärmen och placerade mig vid mitt skrivbord. Dags att ta tag i litterturläsingen... Jag hann lagom komma igång när T dök upp, så han fick roade sig med att sätta på kaffe och så lösa sudoku under tiden som jag koncentrerade mig på studierna en stund.

Framåt em så började vi bli lite hungriga och eftesom T ville åka ut till Elgiganten en snabbis så följde jag med. Lite käk intogs sedan på Café Garden. T käkade en sallad och jag valde deras lasange. Det fanns även jultallrik att välja på , men efter gårdagens julbord så smakade det himla bra med just lasange ;-).




Mätta och belåtna åkte vi sedan hem igen. Nu var det mörkt och blåste ännu mera isvindar. Lite snö var på gång också. Väl hemma så blev det em-mat till pållarna och så fixade jag iordning hästarnas mat för nästkommande dygn. T och Lexi for vidare till lägenheten och jag tillbringade resten av kvällen med att sitta vid mitt skrivbord - försjunken i min c-uppsats. Lyckades producera en del text idag utifrån litteraturstudien. Skrev rent mina anteckningar och senaste intervjun - lyckades utöka min blivande c-uppsats med 5 sidor - bra jobbat för en sön em och kväll :-). När kl var 21 så var jag lätt stel i ryggen och det var dags att resa på sig. Alltså ut i iskylan igen. Lillan blev kvällsrastad och så fick pålarna komma in och få sin kvällsmat.

Resten av kvällen kommer nu tillbringas  med att titta på en gammal Beckfilm - är väl lagomt sätt att gå ner i varv så man kan komma isäng någon gång. Sätter jag mig vid skrivbordet igen så lär jag fastna med C-uppsatsen och då kommer jag aldrig isäng ;-).

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0