20/12 Tisdag - Sicken start...

Fick en lite brutal start på min dag.... vaknade till liv av att Lisa stod och trampade på mig. Det brukar hon göra varje morgon, men jag kände på mig att det var nåt fel... brukar inte känna mig direkt utvilad när hon väcker mig INNAN klockan ringt.

Letar efter väckarklockan... den hade jag lagt under huvudkudden, tittade på klockan en gång. Tittade en gång till och flög bokstavligt talar ur sängen. Klockan var 08:05.... och jag skulle egentligen sitta på ett möte med Ledningsgrupp IT - inte ligga och sova i min säng!!!!

Kände mig som om jag var med i en film - visste knappt vart jag skulle börja - utan började rusa runt... men lyckades till sist sansa mig och bli lite strukturerad ;-). Messade en av cheferna på mötet och meddelade att jag försovit mig. Mat till katter och hund. In i duschen, föna håret, på med kläder, på med lite mascara, ut med hunden under tiden som jag släppte ut pållarna, ut med höpåsar i hagen och vatten i tunnan. På 35 min var jag klar att åka till jobbet. Som frukost fick det bli en bit bröd som jag tuggade i mig under tiden som jag körde till jobbet. Vid 9 var jag på plats på mötet och så var det bara att samla ihop sig och sätta igång.

Även om jag var vaken och igång, så var jag helt störd av min brutala igångsättning av dagen. Kände mig helt skev hela dagen... Mötet var avklarat till lunch och sedan hann äta lunch och jobba lite innan det var dags för jul-APT med min arbetsgrupp.

Godisätande och julklappsbyte stod på schemat och jag hade med mig 3 klappar - prylar som kan återanvändas av någon annan än jag. Vi hade en trevlig em och julklappsbytet resulterade i att jag kom hem med två andra klappar än vad jag kom med... ;-)



Efter APT-mötet så blev det lite jobb en stund igen innan jag for hemåt. Väl hemma så blev det snabbt i med lite mat och sedan full fart ut till stallet.

Var precis klar med mockningen när M1 och P kom. Julklapp till M1 delades ut av tacksam hästägare :-). Pållan blev sedan iordninggjord för ett dressyrpass i ridhuset.

Vi var inne vi ÖFK strax innan 19.30 och jag tog en lite promis med Lillan innan jag försåg mig med te och macka innan jag gick till ridhuset för att kolla på ekipaget.

Pållan skötte sig bra idag. M1 tränade på galoppjobbet där även förvänd galopp ingick . Funkade bra även ifall pållan tyckte det var lite svårt med förvänd galopp på volt - men jobbade på bra gjorde hon och ett ordentligt styrketräningspass fick hon :-)

Snällt gick sedan damen in i trailern när vi sedan skulle åka hemåt. Gick sedan bra att köra hemåt, stora vägen var inte så halkig och jag kom upp på min gårdsplan utan problem. Fixade klart med pållan och hästmaten innan jag var klar i stallet för kvällen.

Nu ska jag kolla lite på 4:ans nyheter inna det är dags att ta en närmare titt på kudden. Förhoppningsvis så försover jag inte i morgon bittie ;-)

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0