4/12 Söndag - plugg....

Det har blåst storm under natten och det har gjort att jag inte kunde somna pga att det dundrade så himla mycket. Slutade med att jag gick ner och la mig på soffan för att få någon typ av sömn över huvudtaget. Resultatet = 4 timmars sömn och astrött idag...

Släpad emig ut till stallet och släppte ut hästarna på morgonen, men förpassade mig snabbt tillbaka till soffan och kollade på morgon-TV under tiden som jag fick i mig min frukost. Fram på fm så satte jag i alla fall fart. Duschade och drog på mig mina lagom säckiga joggingbyxor - de snygga som erotikdödare ;-), men himla sköna att knalla runt i när jag är hemma ;-). De funkar också att fixa stallet i, vilket jag gjorde på fm och resten av dagen har jag tillbringat med att plugg. Har läst och läst och läst. Den engelska litteraturen tar ju längre tid att läsa än den svenska. Tyvärr så hittade jag inte så mycket användbart. Jag renskrev anteckningarna från intervjun jag gjorde i veckan, fyllde således på med ett par sidor i C-uppsatsen. Framåt 15-snåret var jag tämligen stel i ryggen och jag hade behov av att röra på mig en stund. Pållans motion hade M1 och P då fixat iform av en skrittur. Så jag och Lillan tog en promis på 45 min - det blåste fortfarande ute och det blåste kallt! När vi var tillbaka hemma igen så fick det bli stallet och jag fixade iordning pållarnas  höpåsar, fixade kraftfoder till Oktawia och serverade em-höt. Nu var jag klar med allt i stallet för idag. Åter in i husetvärmen och nu var jag hungrig....

Alltså dags att fixa iordning middag och idag fick det bli ungsstekt sweetchililax med wokade grönsaker och nudlar. Smakade mums :-D och mätt blev jag!




Efter mat och kaffe så var det dags att återgå till studierna igen. Den här gången hade Tussan lagt beslag på mina böcker och rapporter som jag använder till min litteraturstudie. Hon ser ut att ha det rätt bekvämt i alla fall ;-)



Fick tag på en bok som var ledig och den var användbar, rolig att läsa dessutom. Kan ju bero på att det var boken "Jävla skitsystem" som jag fick tag på - igenkänningsfaktorn är hög ;-).

Ägnade mig åt studierna ett par timmar till, men sedan sa ryggen ifrån och jag var tvungen att stå upp ett tag - alltså fick det bli en date med strykjärnet och stryktvätten. Tog en timme - men så var all stryktvätt fixad och kläderna inhängda i garderoben. Dock var jag fortfarande stel i ryggen...

Släpade fram min träningsmatta, pilatesbollen och några gymnastikband. Men innan jag drog igång ett träningsprogram så var det dags att gå ut till stallet en sista vända. Plockade in pållarna för kvällen och serverade dem kvällsmaten. Stallkatterna fick också lite mat mat innan jag gick in för kvällen.

Väl inne i huset igen så fick det bli träningsmattan och efter lite uppvärmning så blev det lite träning med pialtesbollen och gummibanden. Har inte tränat på evigheter och det är 1,5 år sedan jag sist var i en träningslokal. Så det var lite spännande och se ifall jag skulle klara av att göra plankan. Sist jag gjorden den så fixade jag att stå i planken i 2 minuter. Idag klarade jag i alla fall 1 minut så jag är alla fall inte tillbaka till noll... men ska nog ha träningsmattan framme...

Var klar med mitt lilla träningspass lagom tills det att Starke man på 1:an började så det får bli lite TV som avslutar denna söndagkvällen.

Detta var allt för idag med andra ord :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0