Söndag 27/2 - Pysseldag...

Även idag var det full fart direkt på morgonen. Ut med pållarna och så få ordning på mig själv - alltså vakna till ordentligt och få i mig frukost ;-). Vid 9-snåret kom T och så småningom så var det dags att fara iväg till min höbonde för att få hem ett lass med mat till mina pållar. Vi var snart tillbaka med ett full trailer med hö. Det tar bra 15 min att lasta in dryga 500 kg hö i trailern, men det tar bra mycket längre tid att lassa upp det på mitt höloft...

Vi fixade upp höt på mitt höloft så fort vi kom hem. Lika bra att få det gjort på en gång. När höt var på plats så tog jag itu med mockning av hästarnas boxar. Under tiden som jag fixade stallet, så hjälpte T mig att få ordning på min hydrofor - det fanns inget tryck kvar i den så min vattenpump fick slita hårt. Jag har inte haft tid att ta tag i den, så det var himla bra att T fixade den åt mig.

När jag var klar med mockningen så fick pållarna sitt lunch-hö och så var det dags att fixa lunch åt oss själva också. Det blev tomatsoppa och smörgås. Snabbt, gott och enkelt ;-). Efter lunch och lite kaffe så hjälpt T mig med att skotta av snön från min altanen utanför sovrummet. Vill inte ha läckage när snön börjar smälta och så behövde vi komma åt parabolen. I morgon är det sista dagen som min låda från Canal Digital funkar, och i morgon är det fotokurs så då har jag inte tid med något parabolpyssel - så det fick bli idag istället. Det visade sig vara smart tänkt - det var inte bara att flytta lådan från övervåningen ner till vardagsrummet, flytta runt kablar på parabolen osv. Vi fick i alla fall inte fart på Viasatlådan. Förmodligen så är det så himla länge sedan jag använde den lådan så kortet slutat funka... fick ringa till Viasatt support, men efter att ha fått prata med en datorröst i 20 min och inte lyckats hamna rätt höll jag på att få fnatt. Till sist lyckades jag få tag på en tekniker som kunde hjälpa mig. Han uppdaterade mitt programkort och vips så funkade lådan som den skulle :-).

Pysslet med få ordning på min parabolkoppling drog alltså ut på tiden, men vi lyckades få ordning på det till sist. När vi var klara hade M1 och P precis dykt upp så det var dags att göra sig iordning för en tur till ÖFK. Vi använde ju T's bil när vi hämtade höt, så det blev till att skifta bil framför trailern och trailern placerades på ett vanliga stället så pållan sedan kunde kliva på. T och Lexi for hemåt och jag åkte in med pållan till ridhuset.

När vi kom till ÖFK's ridhus så var det tomt så M1 kunde rida runt i hela ridhuset. Jag tog en liten promis med Lillan så hon inte skulle bli allt för uttråkad, så jag var tillbaka i ridhuset så var hon bara lite gnällig ;-).

Oktawia och M1 tränade idag på svårigheten att få till bra övergång efter att ridit snett igenom - det var inte alls helt enkelt. Det var typ jättesvårt, men både M1 och Oktawia kämpade väl :-).

Var hemma igen strax efter 16.30 snåret och det var hur skönt som helst att hinna pyssla klart med pållan, ut med dem i hagen igen till det väntande em-höt och få undan alla prylar och trailern utan att förfrysa fingrarna av mig och dessutom var det fortfarande ljust ute. Hopp om att fåren är i antågande... :-)

Jag fixade iordning lite mat åt mig - det fick bli fiskbullar i hummersås *mums*. Stärkt av lite mat så hade jag energi att fixa klart med mitt extrajobb, så resten av kvällen tillbringade jag med att jobba åt Gränsbrytning. Hann sedan gå ut och plocka in pållarna och servera dem kvällsmaten. Resten av kvällen tillbringas i soffan fram TV:n och Kommissarie Zen.

Det var allt för idag!

Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0