21/7 Torsdag - En lugn dag...

Upp vid 9.30 och gjorde mig iordning och käkade frukost. Vid 11-snåret så kom M1 och P, dags för pållans motion alltså. Okatwia blev iordninggjord för ett litet dressyrpass och snart var vi på väg till ÖFK.

Dagens ridpass utfördes på den nya sandbanan längst ner på SM-banan. Uppenbarligen så gillade Oktawia underlagen för hon verkade tycka livet var toppen och hade använde sin energi rätt för en gångs skull - nämligen att arbeta :-). Full fart var det på damen med andra ord - och M1 tyckte det var jättekul ;-).



Lika bra att passa på och njuta när damen för en gångs skull har riktigt bra framåtbjudning ;-).




Efter ett roligt ridpass så blev det avskrittning ner mot Rosta gärde och tillbaka. Snällt klev sedan Oktawia in i trailern och vi kunde åka hemåt.

Väl hemma så gjorde jag iordning ljummet vatten som Oktawia blev avsköljd med för att bli av med svetten. Damen blev sedan serverad lite havre innan pållarna återigen fick inta hagen.

Vid 14-snåret så var jag klar i stallet, då hade jag hunnit fixa klart med utrustningen, mockat ur trailer och boxarna.

Dags att ta hand om mig själv - få i mig lite mat med andra ord. Det fick bli lite lax och pasta med grönsaker - smakade inte dumt alls :-).

Under em tog jag det lite lugnt. Det kom lite duggregn så jag passade på att pyssla lite inne. Började pyssla med lite smyckestillverkning och med  det fastnade jag ett tag. Har gjort klart ett långt halsband och har nästan gjort klart ett matchande armband - ska göra ett rad med pärlor som ska vara på armbandet också.




La ifrån mig smyckespysslet när T dök upp fram på em och ville ha kaffe. Han hade varit ute i skogen och hittat ett gäng kantareller!!

Hm... härlig syn :-)




Jag hjälpte T att rensa kantarellerna under tiden som vi intog varsin mugg gott kaffe :-). Det var skönt ute och jag är glad över mitt partytält. Även om det inte är det snyggaste man kan ha så håller sig möblerna torra och det gick att sitta ute trots att det hade regnat lite.

När vi var klara med kantarellrensningen och vi tröttnat på att sitta stilla så blev det en omgång badminton idag också. Dock hade T lite träningsvärk sedan igår *fniss* Så han orkade inte spela så himla länge ;-).

Vid 20-snåret så åkte T och Lexi till lägenheten. Kvällen visade sig dock bli jättefin och jag var lite rastlös. Alltså blev det en promis för mig och Lillan - drygt en timme var vi ute och det var hur  skönt som helst. Efter den promisen så kändes det helt OK att placera sig i soffan och slökolla lite på TV resten av kvällen :-).

Detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0