5/7 Tisdag - Fortsatt rensning...

Sov länge idag och tog det sedan lugnt under tiden som jag väntade på att T skulle dyka upp så vi kunde fortsätta med rensningen i vindsgarderoben. Under tiden som jag väntade så höll jag på med lite småpyssel, gjorde ett par dörrskyltar till toa och så pysslade jag ihop ett lyckoarmband bestående av lyckodjur från kinesiska horoskopet.

Vid 13-snåret dök i alla fall T upp och han hade med sig oxpytt till lunch. Efter maten så tog vi i alla fall itu med vindsgarderoben.

Det tog hela eftermiddag och frakta ut de saker som T ska ha, en gammal stereo och ett gäng möbler. Det som inte var värt att sparas lades i sopsäckar och släpades ut till min trailer, bla en massa gamla kläder och gammal elektronik. I höstas så rensade vi på en massa skräp i lagården. Detta skräpet lades på en gammal släpkärra så länge för att inte ligga skräpa i trädgården. Även denna skräphög släpa T in i trailern och när han var klar så var trailern full och strax innan 18-snåret for vi iväg till ÅVC.

Mycket skräp var det som vi slängde - och tid tog det. Mycket metallskrot som T, utav någon anledning, sparat på ;-). Så är det med svetsare... ;-)

Det tog någon timme att tömma trailern och sedan så åkte vi iväg till Willys och shoppade lite mat. Sista stoppet i stan blev lägenheten för att lämna av T's prylar. Katterna blev också ompysslade innan vi for tillbaka till Kartorp.

Väl hemma så parkerade sig T i trädgården. På ÅVC så hade han lyckats vricka foten rejält så vristen hade svullnat upp lagomt snyggt... Jag satte fart och städade av golven. Allt röjade hade dammat och lortat ner rätt ordentligt. Så snabbt fram med dammsugaren och dammsög golven. Avslutade med att moppa rent alla golven.

Känns så himla skönt att äntligen fått ordning på en av vindsgarderoberna. Nu är det ordning och reda där inne. Jag har koll på vad som finns och jag kan komma in i garderoben också. Mina 2 kartorner med julprylar har ju stått i gästrummet sedan januari för jag fick inte in dem i vindsgarderoben - men nu är de på rätt plats :-)



Avslutade kvällen med att kolla av hästarna och fylla på vattenkaret. Var klar lagom tills det att Morden i midsomer började så det får avsluta denna kväll. Ska försöka komma i säng vettig tid - ska upp tidigt i morgon bitti för att göra kuligheter :-)

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0