26/6 Söndag - Städdag

Även denna dag innebar lite halvdant väder. Skuror kom och gick under dagen, och det fick bli innejobb. Tvättning och städning stod på schemat. Tråkigt men nödvändigt. Hade inte direkt bråttom så städningen gick långsamt framåt. 

Lyckades också skrämma slag på kattungarna med dammsugare ;-). De små kattungarna är nu 5 veckor och får vara lösa på övervånigen - jättespännande :-)

Sixten på äventyr...



Grålle på äventyr...



Jag kan tala om att när jag sedan kom upp med dammsugaren till övervåningen så såg jag inte röken av några kattungar.... ;-)

Framåt 15-snåret så var jag klar med plock, dammning, fixat toaletterna och moppat golvet. Huset rent med andra ord.

Det var precis dags att sätta på kaffepannan - då kom T och Lexi farandes - uppenbarligen hade han "Kafferadarn" påslagen. Så det blev en fika i trädgården, dock i partytältet och det kom några stänk. Känns bra att kunna sitta ute utan att behöva slänga sig in med kaffe vid första bästa stänk ;-).

Resten av em gjorde jag inte så mycket. T och jag fikade och blarrade lite.  Jag fixade mat åt mig, T ville inte ha. Han muttrade nåt om att det blir för mycket grönsaker.... ;-).

Efter maten så blev jag lite rastlös och fick för mig att vi skulle spela lite badminton. Bollar hade jag fixat fram, men visste inte vart det fanns några racketar. T och jag tillbringade en timme med att leta efter de badmintonracketar som ska finnas. T's gamla ska vara kvar i huset och mitt nya ska också finnas någonstans... men icke, gick inte att hitta någonstans...

M1 och P hade kommit vid 18-snåret, under tiden som T och jag for runt och letade i uthuset. Men det blev ju inget spelande innan det blev dags att stoppa in Oktawia i trailern och fara iväg till ridhuset. Nåja, blev av med rastlösheten i alla fall ;-).

Så här en söndagkväll så var det tomt i ridhuset och M1 kunde rida på hela 80 metersbanan. Ekipaget skötte sig mycket bra och Oktawia såg riktigt fin ut. Damen har börjat bli jämnare i humöret numera och hon verkar vara rätt nöjd med att få jobba i ridhuset. Även idag fick damen träna på lite skänkelvikning och det funkade bra. Ridpasset avslutades med en tur runt SM-banan innan nöjd häst stoppades in i trailern och färden gick hemåt igen.

Väl hemma så blev det avsvampning av pållan innan hon fick stå inne och käka upp sin havre. Under tiden som damen käkade så passade jag på att plocka undan alla prylar, mocka ur trailern, fyllde på vatten ute och la ut hö för pållarna att käka på under natten. När sedan havren var slut så fick pållarna gå ut i hagen igen. Jag och Lillan var klara för kvällen och förpassade oss in i huset.

Nu ska jag försöka gå ner i varv och bli trött så jag somnar någon gång. I morgon är det åter arbetsdag igen och tidig morgon gäller. En arbetsvecka kvar innan semester - så nu blir det nerräkning... :-)

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0