10/3 Torsdag - kurs...

Idag har vi haft svenskakurs med ett gäng administratörer på jobbet. Kursen varade under 3 timmar på fm och efteråt var flera av oss rätt mosiga i hjärnan och det snurrade runt med subjektiv, predikat och tidsadverbial plus lite andra begrepp. Inte klokt att svensk grammatik ska vara så svårt :-O. Nästa gång ska vi jobba med texter... undrar om det blir lättare *harkel*.

På em så höll jag i möte med friskombuden och den här gången var vi ute på Aspholmen. Jag hade turen att bli hämtad där när mötet och arbetsdagen var slut. T hade nämligen kommit med Lexi till mig i morse. Det har varit hantverkare i hans lägenhet idag så då har jag fått dela av huset och Lillan varit i ena delen och Lexi i den andra. T körde alltså hem mig och så rastade vi hundarna. Han skulle sedan till sin pappa i Kumla, Lexi fick alltså vara kvar hos mig ett tag till. Det lilla busfröt fick finnna sig i att vara instängd i badrummet, bakom en gallergrind...



På andra sidan grinden har vi Lillan... som inte alls vill vara i närheten av Lexi ;-)



Under tiden som T var i väg till sin pappa, så passade jag på att käka lite mat och läsa en fototidning. Eftersom pållan får vilodag idag, hade jag tid med lite annat pyssel. Alltså dags att utföra lite jobb åt Gränsbrytning. Som sällskap hade jag Nalle som occuperade upp halva mitt skrivbord ;-).

Nalle har fullt upp nu - det är ju mars och hans marker blir invarderade av allehanda okända katter. Så kan man ju inte ha det - det ena slagsmålet efter det andra alltså...

Nalle tar igen sig med andra ord... ;-)



Lagom när jag var klar med jobbet för en stund så kom T och Lexi blev förpassad till bilen. Lillan och jag tog itu med att ta oss ut till stallet i spöregnet. Hoppas isen försvinner snabbt nu.

När jag var klar med mockning, fix av mat och vatten till pållarna så plaskade jag ut i hagen och hämtade in 2 st träskmonster. Under Oktawias dyngsura täcke hittade jag i alla fall en torr häst. Bianca klarar sig utan täcke och hon har lärt sig en bra teckning för snabbtorkning av sin tjocka vinterpäls. Hon bäddar runt i sin box och sedan rullar hon sig ORDENTLIGT ;-) Hon blir helt ingrodd i spån som får sitta kvar i pälsen en stund. När spånet sugit upp fukt från pälsen så skakar hon av spånet. Upprepning av proceduren sker vid behov - smart liten fröken!

Jag lämnade pållarna för en stund och pysslade lite inne innan det var dags att ge sig ut i blötan en sist gång för kvällen. Lillan passade på att rasta sig lite och jag gav pållarna mat. Resten av kvällen tillbringas framför TV:n och CSI Miami. Roligare än så blir det inte idag. /Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0