16/3 Onsdag - Fotoklubb...

Idag har jag varit allmänt förvirrad. Vaknad i natt med en fruktansvärd halsont :-(. Jag har inte tid att vara sjuk... Överlevde dagen med hjälp av vicks blå och mycket vätska. Förvirringen bestod i att jag inte hade koll på vad det var för datum - levde i någon typ av tro att det var typ den 11 mars eller nåt!? Hur kan man tappa en vecka sådär bara? Hade en del beställningar till fiket som jag kom i håg i sista minuten - men det var pga att någon annan påminde mig. Alltså var det inte min förtjänst över huvud taget... Måste vara den antågande förkylningen *suck*. I morgon är det svenskakurs igen, vilket jag inte har lust att missa. Hoppas alltså att halsontet och förkylningen håller sig på mattan!

Efter jobbet så var det fullt ös hem som vanligt. Ikväll var det dags för klubbmöte med fotoklubben Focus, så pållan hade vila inplanerat. Dock var jag ju tvungen att fixa stallet innan mötet - för efteråt skulle det bli alldeles för sent ;-).

Innan jag tog itu med mockning av stallet i raketfart så var jag ju tvungen att få mig lite kök först och hinna vila en stund i alla fall ;-). Gå igenom posten och kolla av kissarna osv. Packade iordning min väska med bl a 2 bilder till KM:et...

Känns nervöst att tävla med bilderna, men det är i alla fall bilder som jag själv gillar :-)



Bilderna heter "Äppelgodis" och "I väntan på bussen".

Sedan var det fullt ös ut i stallet. Strax innan jag behövd åka så kom T för att vara hundvakt åt Lillan - han var snäll och fixade hästarnas käk så jag kunde ge mig iväg. Det visade sig behövas eftersom klubbens nya lokal för klubbträffarna, ligger på på norr i stan = hopplöst med parkeringsplatser! Fick leta ett bra tag innan jag till sist ställde mig på en fläck gräsmatta mellan två parkeringar. Hittade ingen annan stans att ställa bilen, i alla fall inte inom rimligt avstånd.

Klubbmötet började 18.30 efter några trevliga timmar så avslutades mötet kl 21.30. På vägen hem ringde jag och kolla med T, hand hade precis kommit hem till sig. Alltså har Lillan haft sällskap i princip hela kvällen. Blev en halvtimmes glapp tills det jag var hemma igen.

Pållarna var fortfarande kvar ute, Lillan fick alltså sin kvällsrastning under tiden som jag fixade iordning vatten och kvällsfodringen till pållarna. När jag sedan öppande dörran så var det två pållar som var måttligt intresserade av att komma in. Det var något annat som var mer intressant ute på gärder, än att komma in och käka mat. Bara att trampa ut i hagen och hämta in damerna ;-).

Nu är det bara lite koll på nyheterna och sedan är det dags att hoppa isäng så man orkar med morgondagen. Hoppas också att halsontet försvinner lika fort som det dök upp ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0