28/3 Måndag - Fotokurs...

Det var inte lätt att komma ur sängen idag... omställningen till sommartid gör mig trött och konstig i kroppen... På väg in till mitt ordinarie arbete så svängde jag förbi mitt extraknäck och hämtade en ny jobbdator. Den gamla har börjat lägga av.

Så när jag kom hem var det rena julafton... Oriflamevarorna hade kommit också! :-)




Gissa vilket paket jag öppnade först ;-)

Självklart blev det paketet med nya laptopen :-D

Under tiden som jag drog igång installationsprogrammet på laptopen så visade Tussan tydligt vad man kunde ha det oöppnade Oriflamepaketet till ;-)

Utkikspost :-)



När jag satt i köket och installerade nya datorn samtidigt som jag fick i mig lite käk, så hörde jag mystiska ljud från vardagsrummet.... och vart var Lillan någonstans?

Jo, Lillan hade "high life" i min soffa!! Filtarna som jag haft legat lite snygg i soffan. Allt för att skydda soffan från hundhår och katthår. Filtarna låg inte så snyggt längre... Lillan hade levt rövare värre!!! Och hon såg väldigt förvånad ut när jag kom farandes och undrade vad hon pysslade med...

Så här såg soffan ut efter Lillan framfart!



Passade hon på, det lilla busfröt, när matte var upptagen ;-).

Jag satte sedan full fart ut i stallet. P och M1 hade precis kommit. M1 stod för Oktawias motions idag i form av uteritt. Det var i alla fall inte lika blåsigt idag som igår. Jag hann i alla fall mocka Oktawias box innan jag drog iväg till fotokursen. T, som kom för att vara hundvakt, var sedan snäll och fixade Biancas box och fixade iordning maten till pållarna.

Vid 18.30 åkte jag sedan iväg till stan för att gå på näst sista gången för fotokursen. Denna omgång så gick vi igenom vår hemuppgift... bilder med temat "den röda tråden". Ett rött snöre skulle gå in i bilden och ut genom bilden. Vi lämnade in 2 bilder var och bilderna kommer ställas ut i Medborgarskolans skyltfönster under vecka 23-25. Vi pratade sedan om EVIN-tävlingen för iår och vad som är dokumentärfoton. Himla trevlig kväll var det i alla fall. Var hemma till kl 21 igen. T åkt till lägenheten på en gång och jag kvällsmatade pållarna. Hann sedan se slutet på CSI och nu är det dags att förpassa mig till sängen.

Kommer antagligen vara ännu tröttare i morgon... men det är en ny dag...

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0