17/5 Tisdag - Regn och rusk...

Idag har det varit regn och rusk. På vägen hem från jobbet så åkte jag in i en vägg med regn så när jag kom hem parkerade jag bilen 2 meter från ytterdörren. Sprang in, men blev totalt dygnsur i alla fall!!!

Dessutom så började det åska, nåt som Lillan inte tycker om...

Innan jag gick ut för att ta hand om stallet så gick jag runt och vattnade blommorna. Till min glädje så upptäckte jag nya feta knoppar på min brudorkidée. Den började blomma strax innan jul och blommorna började vissna härom dagen - nu kommer alltså ett gäng nya blommor! Orkidéer är helt fantastiska :-D




För övrigt så fortsatte kvällen, regnet till trots, som vanligt. Mockade och fixade hästmaten. M1 och P kom vid 19-snåret och då hade jag precis innan plockat in pållarna och Oktawia frös helt hysteriskt. Regnet var kallt....

Oktawia fick ulltäcke på sig när hon kom in och hö, och hon fick käka hö under tiden som M1 borstade. Så när det var dags att åka till ÖFK så hade pållan slutat frysa.

Det var uppehåll när vi kom till ÖFK så jag kunde ta en lite promis med Lillan utan att bli blöt. Men kallt var det, och som tur var hade jag lagt på Lillan tjocka vintertäckte. Lillan fick sedan vila i bilen under tiden som jag kollade på M1 och Oktawia i ridhuset. Oktawia var inte riktigt lika samarbetsvillig som i går, men skötte sig rätt bra i alla fall. Men svårt är det med övergång från galopp till trav - och behålla formen ;-).

Pållan gick bra att lasta i alla fall och jag var hemma igen strax innan kl 22. Då spöregnade det och så var det mörkt. Gissa hur svårt det är att backa runt på min trånga gårdsplan i mörker och spöregn... och jag har INTE eluppvärmda backspeglar....

Så efter att ha backat över en blomurna och sedan mejat ner halva syrénhäcken så stod trailern till sist på hyfsat ställe och jag kunde lasta ur pållan.... jag har inga problem att backa i vanliga fall - faktiskt ;-). Men när man inte ser nå´t så är det inte så enkelt...

Var i alla fall klar med allt med hästar och stall vid 22.30.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0