3/11 Torsdag - Halsont...

Halsontet försvann inte mirakulöst under natten.... :-( Ingen feber i alla fall eller täppt näsa... bara fruktansvärt svidande halsjävel...

Tog mig till jobbet utan problem i alla fall. Full rulle hela dagen med avbrott för lunchen. Då blev det en sväng till Viktväktarna - sitter fortfarande fast på en platå, men 2 hekto ner i alla fall. Efter vägningen blev det lunch med T och idag åkte vi till Haga värdshus. Mätt och belåten blev det sedan jobbet och fullt ös resten av em. Vid 16.45 så var det full fart hemåt och fortfarande asont i halsen....

När jag kom hem så insåg jag att jag var skittrött och det där med ridning kunde jag lägga ner. Halsontet var värre än på morgonen och jag börjar få värk i lederna också... :-(.

T kom ut för att kolla till sjuklingen, men sträckte sig vid att kolla till mig. Stallfixet fick jag sköta ändå, fast han fixade hästarnas vatten i hagen och klättrade upp på höloftet och slängde ner höt ;-). Mockningen fick jag fixa ändå och det gick - även om det tog längre tid än vanligt.

När stallet var klart så hämtade vi gravlyktorna och åkte fram till kyrkan och tände ljus inför allhelgonahelgen. Är jag sämre i morgon så slipper jag i alla fall släpa mig iväg för att tända ljusen. T, som körde, åkte sedan vidare till G-hyttan och inhandlades GLASS... halsontet hade  nämligen kommit till den nivån att det enbart är kyla som lindrar....

Så med lite glass i bagaget for vi tillbaka till Kartorp. T såg till att jag förpasade mig in i huset och soffan och så for han och Lexi tillbaka till lägenheten.

Och mycket mer kommer inte hända ikväll. Glassen lenar skönt i halsen och så det blir soffhäng resten av kvällen bortsett från intag av kusarna lite längre fram.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0