9/11 Onsdag - Hemmakväll

Efter en hektisk dag på kontoret så blev det ett snabbt besök på Willys innan det var full fart hemåt. Väl hemma så hade T precis kommit, så vi käkade lite och fikade innan vi gav oss ut. T eldade lite skräp och så fixade han ner hö åt mig under tiden som jag fixade klart mockningen. Idag så har pållan vilodag, så jag behövde inte stressa med stallfixet. När allt var klart i stallet så tog vi en promis med vovvarna. När vi gick ut för att fixa stallet så var det fullmåne och stjärnklart, men en timme senare så var det dimma och månen borta. Nåja, det var i alla fall inte kolsvart ute som det blir när det inte är någon måne alls.

Vi var ute med vovvarna i cirka en timme och det var rätt skönt ute. Lexi hade näsan i backen konstant under promisen. Lillan är inte lika intresserad av att nosa i backen ;-)

Väl hemma igen så var T och Lexi klara med lantluften och for till lägenheten. Jag och Lillan gick in i huset, Lillan kröp upp i fåtöljen i kontoret och slaggade in totalt. Jag själv parkerade mig framför datorn och jobbade åt Gränsbrytning i dryga timmen. När jag väl var klar med jobbet för denna gången så var det dags att gå ut till stallet igen.

På med ytterkläder på både mig och Lillan. Lite ruggit är det allt ute... Det var i alla fall inge svårt att få in pållarna. Bara att öppna dörren ut till hagen och prassla med höpåsarna - snällt kom pållarna knatande då ;-).

Allt var bra med pållarna och de var mer intresserade av kvällsmaten än av mig ;-). Så när Lillan var kvällsrastad så var det full fart in i huset igen.

Har tagit det lugnt resten av kvällen. Kollade på Efterlyst och fixade med mina naglar under tiden. Nu ska jag kolla på nyheterna innan det är dags att inta sängläget.

Förresten - enligt önskemål lägger jag in en bild är på en vedställning som T tillverkat åt mig. Tidigare har jag haft veden legat i en papplåda.... något som Nalle tyckt var bra att pinka i...

Är jättenöjd med vedställningen och mycket ved rymmer den. Att Nalle inte är lika nöjd är en annan sak ;-)



Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Snygg!!

2011-11-10 @ 15:42:07
Postat av: Lizzie

Tack! :-) Lite nytta av T ska man ha ;-)



/Lizzie

2011-11-10 @ 15:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0