11/10 Tisdag - På bättre humör...

Ytterligare en hektisk dag på kontoret, det är tur att man gillar när det är fullt ös :-). Var hemma vid 17-snåret och jag hann pyssla lite inne innan det var dags att dra på sig stallkläderna och ta itu med stallet.

Idag var det M1 som skulle fixa träningen med pållan, så jag satte fart med mockningen, fix av mat och vatten. Under tiden som jag var mitt uppe i mockningen dök T upp. Idag hade han haft första svetslektionen på skolan - och det hade funkat bra. Men han tyckte de hadärdelösa svetshjälmar på skolan och plockade med sin sin egen svetshjälm. Lexi fick springa lös en stund innan det var dags att fara till lägenheten.

M1 och P kom vid 18.30-snåret och pållan var snart inplockad i stallet och fixad inför ett träningspass i ridhuset.

När utrustningen var på plats så klev pållan snällt på trailern och vi for iväg. När vi kom fram så tog jag och Lillan en promenad under tiden som M1 red fram pållan. Efter promisen fick Lillan sitta i bilen - det är inte så kallt ännu och hon hade sitt tjocka täcke på sig. Ingen risk för att frysa med andra ord och hon är ju nöjd när hon vår sitta i bilen ;-).

Inne i ridhuset så var det ytterligare 2 privatryttare som red runt. Oktawia var idag i alla fall på bättre humör än vad hon var i går. Med tanke på att det snart är dags tävling igen så var det himla skönt att motsträvigheten från igår var bortblåst. M1 tyckte att pållan skötte sig riktigt bra idag och att hon var riktigt spänstig för en gång skull. Hoppas det håller i sig tills på lördag ;-).

Gick ok att lasta och så full fart hemåt. Var hemma igen strax efter 20.30 - hyfsat tidigt med alltså. Pysslade om pållan och så med täcke och in i boxen. Serverade kvällsmaten. Jag mockade ur trailern och parkerade den på rätt ställe. Lyckades nästan fickparkera den på rätt ställe. Har ju vansinnigt trångt runt huset, Så sista biten får jag haka av och rulla för hand. Skönt då att ha en enaxlad trailer ;-).

Lillan blev kvällsrasad och jag plockade undan prylarna i stallet och så var jag klar för kvällen. In i huset och så parkerade jag mig i soffan. Kollade på Aktuellt, men nu börjar det dra ihop sig till läggdags. Är trött!

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0