23/10 Söndag - En vacker dag...

Vaknade upp till en otroligt vacker höstdag :-). Pållarna fick idag sin frukost inne och jag gick sedan in och fixade iordning mig själv med dusch och frukost.

Strax efter 9.30 kom M1 och då var jag i full färd med att haka på trailern på bilen och snart var pållan iordninggjord för ett ridpass i ridhuset.

Oktawia klev snällt in i trailern och vi for in till ridhuset. Det var handikapptävling på ridskolan idag, men nya ridhuset var ledigt - så där fick Oktawia och M1 leka helt ensamma :-).

Jag och Lillan passade på att gå en promis under tiden som M1 värmde upp Oktawia. Det var helt underbart väder och Lillan uppskattade också promisen.



Det märktes att fler än jag uppskattade det vackra vädret. Möte cyklister och andra flanörer, och alla var så himla glada. Det vackra vädret lockade fram det bästa hos människor och alla ville prata. Knappt man kunde tro att man faktiskt var i stan och inte ute på landet ;-). Så promisen tog längre tid än vad jag räknat med, men det var ju bara trevligt. Passade också på att gå till fiket och shoppa mig lite kaffe innan jag sedan gick in i ridhuset för att kolla hur det gick för M1 och Oktawia.

M1 tränade på att fatta galopp på rakt spår, vilket innebar att Oktawia var tvungen att hålla bakdelen på rätt ställe och vara rak i kroppen. Det var jättesvårt och jobbigt tyckte pållan, men kämpade på bra.

M1 avslutade ridpasset med att rida igenom programmet, funkade hyfsat bortsett från att Oktawia ville bestämma när hon skulle svänga eller inte ;-). Damen stod emot i travökningen också, men jag tyckte det såg ut som om hon tyckte underlaget var stumt. Och det är ett tunt lager med sand inne i ridhuset, kommer ta ett tag innan underlaget blir bra tror jag...

Passade sedan på att utnyttja det vackra vädret och skrittade av pållan ute, vilket innebar att Lillan fick följa med på en promis till - det tyckte hon var lattjo lajbans ;-).

Efter avskrittningen så klev Oktawia snällt in i trailern och vi kunde fara hemåt. Väl hemma så blev pållan omhändertagen och så var det hagen som gällde.

Mycket nöjd pålla slängde sig genast ner i backen för att rulla sig ordentligt ;-)




Serverade pållarna några kg hö och satte sedan igång med stallfixet. Mockade, på med nytt strö, fixade vatten, mockade ur trailern och in med strö i den också, fixade även klart med hästmaten när jag ändå var i farten. Var klar med allt i stallet vid 13.snåret och då var det dags för lite mat. Fixade iordning blodpudding och lingonkeso till lunch - smakade mums :-). Strax efter 14-snåret så var jag klar hemma och for iväg en sväng till Pysseltrollet för en fika. Hade Oriflamevaror att leverera till dottern i huset så det var "två flugor i en smäll". Efter trevligt fika och gos med Pysseltrollets trevliga vovvar så var det vid 16-snåret dags att fara hemåt. Det var fortfarande en vacker höstdag så jag gick in och hämtade kameran och gav mig ut i trädgården. 

Fortfareande löv kvar på äppleträden, men inte länge till... 



Det är inte många blommor som blommar för tillfället - förutom Kärleksörten - den blommar desto mera :-)



Passade på att hälsa på pållarna i hagen. Oktawia var måttligt intresserade utav mig, utan stod vid grinden till sommarhagen och blickade längtansfullt ut mot sommarhagen. Undrar vad hon tänkte på egentligen... sommarbetets goda gräs antagligen ;-)



Bianca däremot... hon försökte sätta isig i mattes knä - som vanligt ;-)



När fotosessionen var avklarad så förpassade jag mig in i huset och fixade iordning middag. Det blev kycklinggratäng och vid 18-snåret så var maten klar - smakade bra. Resten av kvällen har jag tillbringat med att ladda upp mina bilder till EVIN-tävlingen. Hade laddat upp några stycken sedan tidigare, men hade 20 stycken kvar att ladda upp, det tog resten av kvällen men nu är det avklarat. Håller nu tummarna att det är något av mina bilder som går igenom juryns skarpa blick och jag blir nominerad till pris. Hoppas kan man alltid göra :-).

Kvällen avslutades sedan med att kolla på ett avsnitt av "starke man" på 1:an - tycker det är himla kul program :-).

Nu ska jag kolla på lite nyheter och snart är det dags att förpassa sig till sängen så man orkar med morgondagen.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0