26/10 Onsdag - Hemmakväll...

Idag så flexade jag ut lite tidigare för att åka iväg till Universitetsbiblioteket. Hade en träff med en handläggare kl 15.15 och var på plats på utsatt tid. Jag fick jättebra hjälp av handläggare som visade informasökning i de databaser som jag har tillgång via mitt Studentkort. Efter en timme kunde vi i alla fall konstatera att det jag tänkt skriva om - en inriktning inom den digitala klyftan - inte har blivit skrivit om tidigare. Så det känns bra.

För er som undrar... jag ska alltså skriva klart min C-uppsats i Informatik. Det är ju 10 år sedan jag gick kursen, men nu är jag omregistrerad och det är hög tid att göra klart det hela :-)

Kände mig mycket nöjd när jag åkte hemåt. Var hemma strax innan kl 17 och efter lite mat så provade jag att logga in på Universitetsbiblioteket och göra lite informationssökning. Hittade 2 böcker direkt som ska bli intressanta att läsa :-).

För övrigt så var det planerat att ha en hemmakväll - det betyder inte att jag lägger mig i soffan och latar mig ;-).

För att unyttja det sista lilla dagsljuset så började jag med att ta en promis med Lillan, så vi var ute nästan en timme och det var skönt att få röra på sig. Det hann bli totalt becksvart innan vi var hemma igen, men både jag och Lillan var utrustade med reflexer. Det måste man ha den här årsstiden...

När vi var hemma igen så tog jag itu med stallfixet. Mockade i lugn och ro, fyllde på vatten, klättrade upp på höloftet och slängde ner hö, fixade pållarnas höpåsar. Matade stallkatterna och städade kattlådan.

När jag var klar i stallet så hade det börja regna så det var rätt skönt att gå in i huset igen. Slog igång datorn och började med det mindre roliga jobbet att fixa räkningarna. Tycker verkligen att det är skittråkigt att fixa räkningarna, men nu är det gjort för den här månaden.

Efter att suttit framför datorn så kände jag för att röra på mig en stund. Det spöregnade ute - så att ge sig ut i höstrusket kändes inte speciellt lockande. I stället tog jag itu med högen med stryktvätt - och det var bra det. För det var tämligen tomt på rena kläder i min garderob. Det mesta låg bland stryktvätten ;-). Efter 1,5 timmes dating med strykjärnet så var högen med skrynkliga kläder ett minne blott och allt var prydligt inhängt i min garderob. Det kändes bra :-)

Var klar med tvätten vid 20.30 och då var det dags att ge sig ut i höstrusket för det var dags att plocka in pållarna och kvällsmata dem. Det var inga problem att få in dem, öppnade stalldörren ut till hagen och prasslade med en tom hö-påse. Då kom de snabbt knatandes.  Såg ut som två träskmonster dock...

Oktawas regnttäcke hängdes upp på tork så det är redo att användas i morgon - ska ju blir höstrusk då också...

När jag var klar istallet så var det dags att parkera sig i soffan - det fick bli Hawaii five-0 som fick förgylla min kväll. Nu ska jag kolla lite på nyheterna innan jag intar horisontalt läge.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0