22/9 Torsdag - full rulle....

Efter en totalt hektiskt dag på jobbet där jag gått från ena mötet till det andra så var det full fart hemåt vid 17-snåret.

Väl hemma så satte jag på kaffe för T meddelat att han var på väg. Jag hann få i mig lite käk innan vi fikade en stund. Sedan var det full fart ut. T var snäll och höll ved åt mig - han jobbar hårt på björken ;-). Jag själv tog itu med mockning av hästboxarna och fixade med hästmat och vattenhinkar. Strax innan 19-snåret så plockade jag in pållarna till stallet och så hakades trailern på bilen. Och så var allt klart tills det att M1 och P kom vid 19-snåret.

Lillan älskar ju att sitta i bilen och hon parkerade sig där väldigt fort när hon förstod att det var dags för en tur till ridhuset. Detta gjorde att Lexi kunde busa runt ute i trädgården och jag passade också på att träna lite med henne.

Lexi har ju svårt att var stilla ;-). Och jag försökte utnyttja hennes benägenhet till att studsa runt. Lånade huggkubben från T en stund och det tog inte många försök innan jag lärt Lexi att hoppa upp på huggkubben och sitta fint ;-)



Och vovven klarade av att sitta stilla i en minut minst ;-)

Vid 19.30 så var M1 klar med Oktawia och pållan blev lastad och färden gick till ridhuset. Under tiden som M1 värmde upp Oktawia så tog jag och T en promis med vovvarna - totalt kolmörkt hann det bli... Innan jag gick iväg till ridhuset så svängde jag förbi cafeterian och shoppade mig en kopp thé och en macka. Passade också på att lämna av oriflamevaror till kamrat S J-L som var cafeterianansvrig för kvällen.

Thé och mackan fick följa med till ridhuset och så kollade jag på ekipaget som jobbade på i ridhuset. T och Lexi for vidare till lägenheten.

Det är nu nytt underlag i nya ridhuset. För tillfället är det lite ojämnt, men blir nog bra när det satt sig. Eftersom det var helt nyinlagt så var det lite tungt och pållan blev lite trött. Dock så jobbade hon på bra :-).

Strax innan kl 21 så var motionspasset avklarat och pållan och jag kunde åka hem igen. Väl hemma så blev det pyssel i stallet, kvällsmaten serverade och prylar plockades undan. När jag var klar i stallet så blev det soffan och jag kollade på andra halvan av CSI Maimi.

Nu blir det nyheter en stund och sedan väntar sängen.

Detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0