8/4 Söndag - Påskdagen...

Idag har det varit strålande sol - men kallt. Blåste isvind och när jag på fm gick ut för att greja lite i trädgården så var det inte alls skönt ute... *burr*. Förpassade mig till stallet och fixade klart med mockning istället ;-).

När jag var klar med stallet och pållarna fått sin lunch så käkade T och jag lunch - det fick bli resterna från gårdagens påskmiddag - smakade bra även idag ;-). Proppmätta blev vi och vi var tungna att vila en stund på maten innan vi framåt em drog iväg till Kumla och hälsade på T's pappa. Det blev ett kort besök för idag så var hörseln hos svärfar usel och demensen var sämre också.  Det är himla jobbigt att inte kunna kommunicera och dessutom triggade vi igång minnet så han blev lite orolig.

När vi var hemma igen så fick det bli en stunds fikapaus innan jag drog på mig stallkläderna och gav mig ut i stallet. Pållarna fick sin em-mat och jag fixade iordning höpåsar och ställde Oktawias betfor. När matfixet var klar så tog jag itu med lite lädervård. Dressyrsadel, träns och lädergrimman fick sig en omgång med sadelsåpan och det var verkligen välbehövligt. Fick även slite som en djur för att borsta rent schabraket som legat under dressyrsadeln. Märks att Oktawia fäller för det var hur mycket päls som helst som satt fast på undersidan. Så kan man ju inte stoppa in schabraket i tvättmaskinen...

Var lagom klar med lädervården när M1 och P kom och pållarna blev inplockade. Oktawia blev sedan iordningfixad för ett dressyrpass i ridhuset och snart var vi på plats vid ridhuset. Lillan och jag tog en promis som vanligt under tiden som M1 värmde upp. Skönt att kunna gå på promis så här vid kvällstid och det forfarande var ljust ute :-).

När promisen var avklarad så förpassade vi oss till ridhuset och spanade in ekipaget. Pållan var lite taggad idag - tyckte uppenbarligen att det var trevligt med ett ordentligt dressyrpass ;-). Träningspasset avslutades med att ekipaget red igenom programmet och det tyckte Oktawia var lattjo lajbans.

Något damen blivit bra på i alla fall, det är att göra halt ;-)



Tjoho - så var det galopp...



Som vanligt så var Lillan totalt uttråkad av det som hände ute i managen ;-)



När träningspasset var avklarat så var det bara till att lasta damen och fara hemåt igen. Väl hemma blev pållan sedvanligt omhändertagen. Var klar i stallet när klockan var närmare 20 så pållarna fick stå kvar inne resten av kvällen. De fick lite hö att tugga på i väntan på resten av kvällsmaten. Plockade undan alla prylar, mockade ur trailern och när jag var klar så förpassade jag mig in i huset. Nu får kvällen avslutas av ett avsnitt av "morden i midsomer" på TV 8. 

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0