13/8 Måndag - Hemmakväll

Idag märktes det att semestrarna börjar ta slut. Fler var tillbaka på jobbet och det börjar bli full rulle. Så denna måndag försvann snabbt ;-).

Efter jobbet så for jag iväg till lägenheten för att hjälpa T med att uppdatera hans CV och fixa in den på en databas för ett bemanningsföretag. Han tycker sånt är lite svårt. När det hela var klart så var det full fart hemåt och väl hemma så satte jag fart.

Fixade mat och sandlåda till kittisarna. Tog sedan itu med stallfixet, alltså mockning och hästmaten. Eftersom jag kom hem lite senare än vanligt så var det bara att sätta fart med allt för att hinna innan det skulle bli allt för sent. För att slippa komma isäng allt för sent så skippade jag i alla fall att åka in till ÖFK. Istället fick Oktawias motionspass för dagen bli lite tömmkörning.

Vid 19.30-snåret fick alltså damerna komma in från hagen och jag fixade iordning Oktawia. På med utrustning och så ut i hagen för att tömmköra. Det var en fin kväll, en hel del flugor och lite mygg, men inga bromsar i alla fall.

Oktawia skötte sig bra. Fick jobba på direkt från början och alltså inte gå runt i sitt såstempo och slöa. Jobbade damen med övergångar och tempoväxlingar mellan och i gångarterna. Fördelen med tömkörning är ju också att det är lätt att byta varv och jobba på en 8-volt - något som Oktawia tycker är trevligt ;-), När vi jobbat klart så blev det pyssel i stallet. Även Bianca blev ordentligt borstad idag och det tyckte hon var mysigt. När jag var klar med pållarna så serverades kvällsmaten. Innan jag lämnade stallet så fick kittisarna i sadelkammaren mer mat och vatten och en lekstund.

Avslutar så denna måndag med att ha lite soffhäng framför TV:n en stund innan det är dags att ta en närmare titt på kudden. Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0