22/12 Lördag - Shopping....

Idag har det varit dagen S = storshopping.... Efter att pållarna blivit utsläppta och jag fått i mig frukost och fixat iordning mig själv. Så satte vi fart mot Marieberg. Vi kom iväg 10.30 och när vi kom fram så var det redan mycket folk där. T och jag skildes åt och bestämde att träffas en timme senare. Jag hade en julklapp kvar att shoppa till T. T däremot hade inte shoppat några klappar alls... som vanligt... Han fick  med sig en lång lista med prylar som jag behöver, allt ifrån nya lammullssulor till nytt armbandsur. Bara att välja och vraka - allt som jag skrivit upp på listan finns att shoppa i denna shoppinggaleria.... Men när vi sammanstrålade en timme senare och jag var klar med mitt inköp så hade inte T lyckats alls....
 
Trött, hungrig och grinig (T alltså) var det bara att shoppa med sig ett par hästtidningar och åka iväg till Café Garden  där vi käkade varsin paj. Jag stannade sedan kvar och drack kaffe och läste hästtidnngar. T fick roa sig bäst han ville med att shoppa julklappar till mig. Det är inte meningen att jag ska vara med och peka ut exakt vilken affär han ska gå till och exakt vilken pryl han ska shoppa - även om det verkade vara det som behövdes. T har absolut ingen fantasi eller kreativitet... utan ser det bara som ett stort mörker att shoppa julklappar. Att man kan tänka till lite tidigare på vad som kan passa till julklapp - det finns inte i hans hjärna.
 
T kom tillbaka efter drygt en timme - fortfarande inte fått till det med julklapparna.... *suck*. Jag fick slänga mig i det sista av kaffet för att sätta sig ner och ta det lugnt en stund det gick inte...
 
Vi for vidare till Maxi för jag skulle ha tag på lite hårfärgningsmedel och T skulle in på Jysk i ett sista desperat försök att hitta julklapp till mig. Jag tog därför god tid på mig inne på Maxi - i och för sig inte så svårt eftersom det var proppat med folk... ;-).
 
När jag var klar på Maxi så hade väl T i alla fall lyckats hitta något eftersom han var klar på Jysk. Alltså kunde vi fara vidare till Willys för att shoppa julmaten. Där var det i alla fall lugnare än på Maxi. Allt som jag hade på listan fick med med oss ut från Willys - utom prinskorvar och dessertost. På dessa varor var det soprent. Alltså blev det till att stanna vid Renomée på vägen hem och jag drog en snabb sväng in där och fick tag på prinskorvar och den ost vi behövde. Äntligen var all shopping avklarad och vi kunde fara hemåt.
 
Vi kom hem 15:30 och M1 var inbokad till kl 17.00. Alltså bara att sätta fart. Packade snabbt iordning all mat. Drog på mig stallkläderna och så full fart ut till stallet. När så klockan var 17 hade jag hunnit fixa iordning mockningen, mat, vatten och plockat in pållarna :-). Idag stod det ett litet dressyrpass på schemat för Oktawia och när all utrustning var på så in i trailern och full fart till ridhuset :-).
 
Jag tog med mig Lillan in till ÖFK och under tiden som M1 värmde upp Oktawia så tog jag och Lillan en promis. Det blåste isvind ute och även om det inte var så kallt på termometern gjorde vinden att det var svinkallt ute. Efter en 20 min promis var det därför skönt att få komma in i ett uppvärmt ridhus :-).
 
Idag hade M1 och Oktawia ridhuset för sig själva. P hade med sig långpisken och de tränade på lite specialövningar utan att M1 skulle behöva driva som en vettvilling. Det funkade bra. Oktawia tjurade inte ihop utan när P drev på så svarade damen framåt - även om formen kunde varit bättre så var det rätt reaktion i alla fall. Damen hade nämligen lika gärna kunnat sparka efter långpisken ;-). Inte ens lite ilskna viftningar med svansen blev det. Alltså skötte sig pållan ypperligt trots att det var lite jobbigt :-). Damen är idag väl värd sin mat :-).
 
Nöjda stoppade vi så in pållan in i trailern efter avslutat ridpass och vi kunde fara hemåt. Väl hemma blev pållan sedvanligt omhändertagen och jag kollade också igenom Bianca en sväng. Plockade så undan alla prylar, mockade ur trailern och serverade pållarna lite hö i väntan på kvällsmaten.
 
Trött och frusen förpassade jag mig så in i huset och ikväll blev det lite starkvinsglögg och pepparkakor med grönmögelost framför den svenska filmen Cockpit. Sevärd!
 
Tod det alltså lugnt resten av kvällen, var ute en gång till i kylan och kvällsmatade pållarna - för övrigt var det soffhäng framför TV:n som gällde.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0