13/2 Måndag - Träning...

Efter arbetsdagens slut så var det full fart hem. Pållarna fick mat, Lillan rastade sig i trädgården och så in i bilen. En snabb sväng upp till G-hyttan och hämtade Oriflamevaror och så hem igen.

Lite snabbt fixade jag i mig lite mat och så på med stallkläderna. Vid 18-snåret så var det full fart ut till stallet och jag mockade i raketfart för att hinna klart innan M1 och P skulle dyka upp vid 18.30. Jag hann klart med mockningen och även att klättra upp på höloftet för att slänga ner hö. Var i full fart med att fixa med höt när de väl dök upp. Pållarna blev intagna och M1 fixade iordning Oktawia för ett träningspass i ridhuset.

Vid 19-snåret for vi in till ridhuset och när vi kom fram så gick jag och Lillan en liten promis. Jag är bättre i förkylningen så jag orkade med en liten promis. Lillan och jag gick sedan till ridhuset och kolla på ekipaget som slet i ridhuset :-).

Oktawia skötte sig bra idag. Hon har blivit mycket bättre på att göra skänkelvikningar jämfört med hon utförde dem i höstas. Hon klarar även av att göra bättre avsaktningar i galoppen. Bara att träna på med andra ord och det finns hopp inför den kommande tävlingssäsongen längre fram i vår. Om det inte händer nåt oförutsätt...

Efter ridpasset var det en nöjd pålla som snällt klev in i trailern och vi kunde fara hemåt. Väl hemma blev pållan omhändertagen, trailern mockades ur, alla prylar plockades undan och så fick pållarna vatten och kvällsmat. Lämnade stallet med två nöjda pållar som mumsade på sitt hö.

Jag själv parkerade mig i soffan och så får det nu bli soffhäng en stund. Hinner se slutet av CSI NY och så får det blir lite nyheter innan det är dags att nanna.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0