20/2 Måndag - skitväder...

Så var det måndag igen - en ny oförstörd vecka :-). Full rulle på jobbet och så vid 17-snåret var det dags att fara hemåt. Var dock tvungen att tanka bilen på vägen hem och fick en smärre chock när man såg priset... det var så högt så jag förträngde det snabbt... bensin måste man ha... Det är synd att länstrafiken har så få turer förbi där jag bor. Har ju inte långt till stan, men denna vinter funkar det inte alls att åka buss för min del - många möten förläggs sent på em och det händer ofta att jag inte slutar förrän 17.30... skulle jag då ha valt att åka kollektivt - då kommer jag inte hem eftersom det inte går någon buss förrän kl 19.50... men men - snart är det vår och då kan jag åka cykel ;-). I dag var det dock ett riktigt sabla skitväder - inte läge för cykel alltså.

Väl hemma blev det snabbt i med lite mat och så på med stallkläde och full fart ut i stallet. Utförde stallsysslorna och hann klart med allt till klockan var 19. In med pållarna och så kom M1 och P. Oktawia blev iordningfixad för ett dressyrpass och snart var vi på väg in till ridhuset. När vi åkte så blåste det kraft och det snöade och regnade omvartannat. När det snöade så kändes det som om man var med i en film där det tydligt syns att snön far runt med hjälp av en fläkt - snön flög runt härs och tvärs... Fick köra sakta för att inte riskera att köra av vägen.

När vi kom fram till ridhuset så fanns det inte med på kartan att jag tog någon promis med Lillan. Varken hon eller jag ville vara ute i skitvädret, utan det var full fart in till ridhuset. Även idag så blev det samma jobb som igår för pållan och det funkade väldigt bra idag också. Både M1 och Oktawia var jätteduktiga. Trots kaninskutten innan damen skulle utföra galoppombytet så fick hon faktiskt till ett par fina galoppombyten. Även övningarna med den förvänta galoppen funkde bra. Nöjd pålla och nöjd ryttare efter ridpasset :-).

Sakta åkte vi sedan hemåt... nu var det kallt och halt på vägen så det blev till att köra sakta även på väg hem. Väl hemma så blev pållan sedvanligt omhändertagen och jag plockade undan alla prylar för att sedan avsluta kvällens stallpass med att ge pållarna sin kvällsmat.

Själv förpassade jag mig sedan in i huset och soffan. Kvällen fick sedan avslutas med att se andra halvan av CSI och så nyheterna på TV 4. Och detta var allt för idag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0