24/1 Tisdag - Full rulle...

Fullt ös har det varit hela dagen idag. Ett långt möte på fm - lunch - och ett nytt långt möte på em. Vips så var den arbetsdagen slut!! Var hemma vid 17.30 och det blev ingen vila då heller. Bara lägga i en annan växer och ösa på ;-).

På 30 minuter hann jag i alla fall få i mig något ätbart, byta till stallkläder, kolla till akvariet och katterna innan jag satte full fart ut till stallet. På ytterligare 30 minuter hade jag mockat båda boxarna, ströat upp med nytt spån, gjort rent vattenhinkarna, ställt betforen och fixat höpåsarna. Effektivitet is my middle name ;-).

Hann klart tills det att M1 och P dök upp vid 18.30-snåret. Efter ha fått vandra ut genom halva sommarhagen fick de tag på pållarna - som fick finna sig i att få komma med in till stallet.

M1 fixade sedan iordning Oktawia för ett lite lätt dressyrpass i ridhuset, och under tiden så fixade jag på trailern på bilen och såg till att Lillan blev placerad i skuffen. Dock ingen risk att man skulle missa att få med Lillan. Hon är väldigt på att få komma in i bilen liksom ;-).

Strax efter kl 19 var vi så klara för avfärd och vi styrde kosan mot ÖFK. Ett litet puderlager med snö har kommit, men vi har typ 1 cm snö... inte mycket att gnälla på alltså. Halkan är överkomlig också. På 10 minuter så var vi framme vid ridhuset och pållan blev urlastad. Som vanligt tog jag en promenad med Lillan under tiden som M1 värmde upp Oktawia. Lillan och jag gick inte den kortaste rundan idag, det var överkomligt väder att vistas ute i... -6 grader har vi och det får man väl överleva ;-). Lillan tyckte i alla fall att det var trevligt med promisen och jag mådde väl inte heller direkt dåligt av att få röra på mig ;-).

Lillan och jag gick till ridhuset efter promisen och så kollade vi på ekipatet i ridhuset. Oktawia skötte sig bra, i och för sig så ställde inte M1 några jättestora krav på damen idag, men ändå - har sett Oktawia på bra mycket sämre humör - om man säger så ;-). Damen såg i alla fall tämligen nöjd ut när ridpasset var avklarat och klev snällt in i trailern.

Vi var hemma igen vid 20.30-snåret och pållan blev ompysslad. Även lilla trollet (läs Bianca) blev sedan lite ompysslad - kände att jag hade tid. Det tyckte hon var skönt. Men vilken PÄLS den lilla pälsbollen har :-O. Känns som om den är 1 dm tjock...

Efter avslutat pyssel så serverades kvällsmaten, alla prylar plockades undan och trailern mockades ur och parkerades på sin plats. Ännu en kväll i stallet avklarat. För min del fick sedan dr House avsluta min kväll :-).

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0