3/1 Tisdag - Fortsatt uppsatsarbete...

Även inatt har min hjärna levt ett eget liv... snacka om att gå på högvarv. När det var dags att gå och lägga sig så hade jag behövt ha en stor OFF-knapp för att få stopp på den speedade hjärnan. Somnade sent om man säger så.

Var inte så farligt trött när jag vaknade, utan snarade fortfarande helt speedad! Idag blev det ingen frukost framför TV:n ;-). Det blev frukost framför datorn och så full fart :-). Dags att börja jobba med mina slutsatser!

Vid 12-snåret började jag bli klar. Det blev lite mat, hästarna fick lunchmat och så bytte jag kläder. Packade ner en utskrift på min C-uppsats och så for jag till stan och åkte till min arbetsplats. C-uppsatsen lämnades över till en arbetskamrat som är en fena på svenska språket. Hon ska korrekturläsa min uppsats och det är jag jätteglad över. Det är så bra att ha någon som kan granska det svenska språket och så kommer jag få feedback på ifall jag lyckats hålla en röd tråd genom uppsatsen.

På vägen hem så shoppade jag med lite kylskåpsvaror och hundmat - sedan full fart hemåt.

Var hemma igen vid 14.30-snåret och då blev det ombyte till säckiga joggingbyxor igen ;-). Jag och Lillan gick ut i stallet och jag fixade klar med mockning och vattenhinkarna. Lika bra att få det gjort och passa på att utnyttja dagsljuset.

När mocknngen var avklarad så blev det huset och på med lite kaffe. Jag hann få i mig ett par skinkmackor och kaffe innan hovis ringde och talade om att hon var på väg. Ut till stallet igen och in med pållarna i stallet. Kratsade ur lera ur hovarna på båda damerna och så fick Oktawia Domosedan. Veterinären tyckte att det funkar bättre än Sedalin som lugnande vid hovis-besök. Medlet ska verka en stund så jag släckte i stallet och gick in i huset igen.

Vid 16-snåret var hovis på plats och cirka 2 timmar senare var båda pållarna fina om fossingarna. Oktawia blev helt väck av Domosedan - men trots att hon var totaldrogad så lyckades hon rycka åt sig sitt högra framben när det var dags att fixa den hoven. Damen uppskattar INTE att man håller i den hoven. När hon blir drogad med Sedalin så funkar det att bremsa damen just när den hoven ska fixas. Det funkade inte på Domosedan. Hästen trillade nästan omkull för hon var så drogad, men rycka åt sig frambenet det klarade hon av. Brems eller icke brems... Hovis lyckades i alla fall att få alla sömmar utan att bli skadad som tur var.

Efter hovisbesöket fick pållarna stå kvar inne. Oktawia behövde få vakna till lite, så hon fick klara sig utan mat ett tag till. Bianca fick lite hö att tugga på i alla fall.

Själv förpassade jag in i huset. Jag var lätt sönderfrusen så jag värmde lite saftglögg och så blev det datorn och uppsatsen igen.

Efter att ha tänkt lite så fyllde jag på min analys ytterligare. jag la till ett par diagram i resultatdelen och så lyckades jag även få till sammanfattningen. Detta jobb tog resten av kvällen... var bara ute en snabb sväng till stallet vid 19.30-snåret för att ge pållarna lite hö. Oktawia hade kvicknat till då ;-)

Vid 21.30-snåret var jag klar med mitt uppsatsarbete för dagen. Jag har en känsla av att jag har glömt något väsentligt. Men nu är jag i alla fall tom i huvudet och jag hoppas att jag fått ur mig rätt saker ;-). I morgon får jag göra de rättningar som blir utifrån dagens korrekturläsning ;-).

Men nu börjar det likna en uppsats i alla fall :-)



När jag var klar med uppsatsen så blev det ut till stallet för en sista vända ikväll. Det snöade för fullt! :-O. Pållarna fick sin kvällsmat och Lillan kvällspinkade fort som sjutton för att snabbt komma in i huset igen. Skitotäckt väder är det ute.

Resten av kvällen blir det i alla fall TV:n och förhoppningsvis så lugnar min hjärna ner sig så jag sover bättre i natt ;-)

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0