7/7 Lördag - Regndag...

 Började dagen lugnt. Först ut med pållarna och så gjorde jag iiordning frukost och denna intogs uppe på stora balkongen även om regnet hängde i luften. Efter frukosthänget så fixade jag iordning mig själv och så tog jag itu med stallet. Tog med mig mjölkersättning till kittisarna, men mjölkbaren var öppen när jag kom ut till sadelkammaren. Alltså kunde jag börja med att fixa mockningen...  
 
 
 
Gjorde klart allt i stallet och så fick kittisarna lite mjölk innan jag förpassade mig in till huset. Fram på dagen så började det regna och jag behövde åka en sväng till K-rauta. Alltså svidade jag om till lite mer representabla kläder och vi drog iväg till Marieberg.
 
Vi åkte först till K-Rauta där jag shoppade en L-formad trapplist. Det är två år sedan jag la på nu plastmatta på övervåningen - kanske dags att få dit en trapplist nu ;-). Jag shoppade också med alg- och mögeltvätt som ska användas till att tvätta den vita färgen på huset.
 
När shoppingen på K-Rauta var avklarat så for vi vidare till Café Garden där vi käkade varsin räkmacka - smakade smaskens. När räkmackan var uppkäkad så fortsatte vi till Hjula. Där inhandlades spissvärta till gjutjärnskaminen, ett par bluewear-brallor åt mig - T tror att det ska göra att jag jobbar bättre. Man vet ju aldrig ;-).
 
När vi var klara på Marieberg så var det full fart hemåt. Vi hann med att ta en fika innan det var dags för Oktawias motion. M1 och P dök upp vid 15-snåret och planen för dagen var en tur till ÖFK och M1 skulle utöva lite sitsträning och jag filma. Under tiden som pållan fixades iordning så var det riktigt gråmulet ute, men väl framme vid ÖFK så var det uppehåll. Alltså skulle övningarna ske utomhus. När vi kom fram till grusbanan så bröt solen fram genom molnen och det blev vansinnigt varmt. Jag och P flydde till en skuggig plats, men M1 och Oktawia fick kämpa på i värmen - och de gjorde ett bra jobb :-). Efter cirka en timmes ridning var det en svettig ryttare och häst som skrittades av och snart var vi på väg hemåt.
 
Väl hemma så höll T på och målade på norra gaveln på lagården - den blir nog klar så småningom ;-). Oktawia var fortfarande blöt av svett när vi kom hem. Alltså blev hon ordentligt avsköljd med vatten - skönt för damen att bli med svetten. Kvällsmaten serverades pållarna och då fick stå inne och käka. Jag plockade undan alla prylar och mockade ur trailern. Det var sedan dags att fixa lite käk åt oss tvåbenta typer. Det fick bli pasta med baconsås. Smakade smaskens.
 
Resten av kvällen gjorde jag inte så mycket, utan det fick bli lite soffhäng. Pållarna blev utsläppta vid 22-snåret - det är skönare för dem att vara ute på nätterna än på dagen pga bromsarna. Skönt för mig att äntligen få lite sovmorgon - det var ett år senast... ;-)
 
Resten av kvällen tillbringades sedan i soffan framför TV:n och detta var allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0