12/6 Tisdag - Skön kväll...

När jag åkte till jobbet på morgon så spöregnade det och det höll i sig under dagen. När arbetsdagen var avklarad så åkte jag till Willys och shoppade lite mat. Shoppingen gick rätt snabbt och snart var jag på väg hem. Jag hann inte mer än komma hem så dök T upp, han ville inte ha någe mat, men kaffe slank ner.

Trots regnande under morgonen och dagen, så visade det sig att bli en helt underbar kväll. Bestämde mig för att pållans motion fick bestå av en uteritt. Efter fikastund i trädgården så satte jag fart och fixade iordning stallet. När jag sedan gick ut för att hämta pållarna i hagen så hade Bianca plockat av sig sin munkorg... inte bra alls. Den lilla ponnyn blir ju smällfet och det ökar risken för fång ökar ju med fetman.... Den lilla ponnyn behöver motioneras...

Sagt och gjort. Oktawia fixades iordning för en uteritt, och så gav vi oss iväg i solnedgången. Med Bianca på släp... fröken tyckte det var lattjo lajbans och pinnade på bra för att hänga med Oktawias jättekliv...



När vi sedan travade en sväng så taggade Oktawia till och tyckte livet var toppen. Men ponnyn hade INGEN lust att trava fort eller behöva galoppera. Istället så blev det ponny verkligen på släp och mattes högra arm fick sig ett ordentligt träningspass ;-). När vi sedan vände för att gå hemåt så skrittade Oktawia på ordentligt till Biancas förtret. Det var också bra att T hängde med på min cykel för det var rätt mycket trafik ute och vid ett tillfälle blev vi omkörda av bil med ett skramlande släpvagn... Oktawia blev rädd för den skramlande vagnen och jag var tvungen att släppa ponnyn. Tur då att T kunde hoppa av cykeln och fånga in lilla Bianca. Sedan var det bara att fortsätt turen.

Väl hemma så var det en MYCKET trött liten Bianca som tvärslocknande i sin box. 

Oktawia blev sedvanligt omhändertagen, även om hon helst bara ville bli kliad ;-)

 

Efter sedvanlig avskötsel så blev även Oktawia placerad i sin box och kvällsmaten serverades. T och Lexi åkte vidare till lägenheten och jag själv förpassade mig in i huset. Lite TV och datorsurf får nu avsluta min kväll.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0