4/6 Måndag - Ledig, eller...

Semester idag, men pållarna ska ut i vanligt tid så det var bara att kravla sig ur sängen. Ingen sovmorgon här inte. När pållarna väl var utsläppta så fick det bli frukost framför morgon-TV - rätt behagligt sätt att börja en måndag ;-). Egentligen var planen att jag skulle börja målning med falurödfärg av mitt stall. Men eftersom vädret inte var lämpligt för dylika arbeten - det regnade rejält mellan varven - så fick det bli andra planer.

När frukosten var avklarad och jag fixat iordning mig själv så började jag med att ta itu med stallsysslorna. Mockade och fixade iordning pållarnas mat i lugn och ro. Förpassade mig sedan in i huset - lyckades med detta mellan skurarna...

Det fick bli datorn en stund och lite slösurfning en stund - fixade lunch och satte sedan igånng med lite städning. Började med att plocka iordning smutstvätt och satte igång tvättmaskinen. Diskmaskinen startades också. Plockade sedan undan alla prylar som inte låg på rätt plats - det tog tid.... plocket tar alltid längst tid... Dammade och torkade jag av  köksluckorna och bänkarna. Märks att flugorn är i farten... fluglortar syns bra på vita köksluckor...

Lagom när jag var klar med köksluckorna så dök T upp och han ville ha kaffe. Han har idag varit på Arbetsförmedlingen och gjort något typ av test bl.a ordkunskap, läsförståelse, koncentrationsförmåga osv. Så han var lite trött i mössan. I morgon ska han få redan på resultatet och så var det ytterligare något test som han ska göra. På torsdag är det sedan träff med arbetskonsulten och så iväg på anställsningintervju. Det börjar brinna i knutarna nu för kommunen att fixa ett jobb - så som de lovat - alla OSA-anställda som blivit uppsagda ska ha nya placeringar innan den 15/6....

Efter fikat så hjälpte T mig med att göra en grundlig städning av bl.a vardagsrummet. Jag har känslig näsa och vid noggrann koll så visade det sig att mina små söta katter kan vara rätt äckliga... Tussan och Lisa har använt mitt vardagsrumsgolv som toalett... men hållit sig bakom akvariet - ett smalt utrymme på 20 cm.... även bakom hörnsoffan hade de små kräken gjort sina behov... Alltså tillbringade T och jag med att sanera vardagsrummet... Tur att jag hade en flaska "Piss-off" som kom väl till pass. Avslutade med att dammsuga och moppa golvet.

När vardagsrummet var färdigstädat så blev det välbehövlig vila och lite käk. Laxpytt fick det bli till middag och som smakade bra.

Efter maten så fortsatte jobbet med att få huset i representabelt skick. Visade sig också att mina katter roat sig under trappan till övervåning. Blev till att dra ut allt som jag gömt under trappan och T tog itu med att skura rent under trappan - djävla äckliga katter.... Men det är Busan - min gammelkatt som aldrig lyckats bli helt rumsren...

Framåt kvällning så verkade det som om det värsta regnvädret var över för idag och T hjälpte mig att skaka mattorna innan han och Lexi for till lägenheten. M1 och P kom vid 18:30-snåret och det blev en skrittur för Oktawia.

Under tiden som gänget var ute på skrittur så hann jag dammsuga resten av huset och även moppa golvet på övervåningen. Nästan klar med städningen...

När Oktawia blivit ompysslad blev det boxen resten av kvällen. M1 och jag gick igenom våra kalendrar fram till nästa tävling så vi har ett bra träningsuppslägg för pållan. Jag fortsatte sedan med städningen, och strax innan kl 21 var jag klar med allt. Huset ser rätt OK ut nu. Har kvar att röja mitt skrivbord - men det blir förmodligen regn i morgon också och nåt ska jag ha att göra då ;-).

Pållarna fick sin kvällsmat, stallkatterna likaså. Min kväll avslutas nu med soffhäng - dubbelavsnitt av CSI - kan inte bli bättre :-)

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0