15/3 Torsdag - Stallpyssel...

Planen för kvällen var att jag och pållan skulle åka iväg till ridhuset för ett litet motionspass. Väl hemma efter jobbet så passade jag på att kolla på FB och såg då att ridhuset var stängt fram till kl 21 pga arbete med ridhusbotten. Att åka in och rida efter kl 21 pallade jag inte - måste ju komma isäng i vettig tid så jag klarar av att komma upp i morgon bitti...

Alltså fick det bli ändrade planer... Efter att ha fått lite mat i magen och stoppat in en liten kaka i ugnen så var det full fart ut till stallet och jag hann mocka under tiden som kakan var i ugnen. När kakan var klar och uttagen ur ugnen så blev det stallet igen. Fixade klart med pållarnas mat och sedan gick jag ut i hagen och hämtade pållarna. Jag hade en plan på att tömköra pållan i hagen då jag har en strålkastare sitter uppsatt så jag ser något. Men när jag klafsade runt ute i leran så insåg jag att det skulle inte funka så bra. I stället fick det bli lite stallpyssel.

Båda sadlarna och tränset putsades och när lädervården var avklarat så fick det bli pälsvård på pållarna. Först ut lilla Bianca. Vinterpälsen har börjat släppa rejält och det kliar tycker Bianca. Därför tyckte hon det var väldigt skönt när jag gick lös på hennes päls med en ordentlig raka... ;-)



En stund senare var Bianca betydligt renare och tämligen nöjd. På golvet låg en ansenlig hög med päls.... det är en stallkatt som syns längst till vänster ;-)




När Biancas pälsvård var avklarad så var det Oktawias tur. Även hon  har börjat släppa päls så det fick bli en omgång med piggborsten. Jag passade också på att massera damen en sväng - det tyckte pållan var skönt, men upptäckte lite ömhet i korset på höger sida. Fram med arnikaflasken och lite arnika masserades in över kors och rygg. När pysslet var avklarat blev det täcke på och in i boxen igen. Klockan hade också hunnit bli så mycket att det var dags för kvällsmaten. Vips så var den här kvällen slut ;-).

Efter att ha nattat pållarna förpassade jag och Lillan oss in i huset och nu får Criminal minds avsluta min kväll.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0