24/3 Lördag - Utejobb...

Vaknade upp till en helt underbar vårdag! Ut med pållarna och Oktawia fick gå ut utan täcke. När pållarna var utesläppta i hagen och fått sin frukost, förpassade jag mig själv in i huset. Det fick bli soffhäng en stund med kaffe och macka. Var lite trött och orkade inte stressa...

Efter att ha slappat i soffan någon timme så var det dags att sätta fart. Snart var jag duschad och påklädd och det var full fart ut.

Planen för dagen var att försöka hinna klippa klart det 3:e äppleträdet. Mycket är det att klippa på träden och varje äppleträd kräver sin tribut. Det är jobbigt att stå på stege... Jag började i alla fall med att plantera de penséerna som jag shoppade igår. Det fick bli 5 stycken i blåa krukan vid kökstrappan.





Och så fick det bli 5 stycken penséer i vita krukan som står ute i trädgårde. Självklart är trollsländan på plats också :-)



Det var varmt och skönt ute så man kunde jobba i bara tröja ute. T klättrade på stegen och klippte äppleträdet för fulla muggar. Jag slet med att rensa de tre rabatterna framför huset. Allt visset klipptes bort och krattades ihop i högar som jag körde ner till eldningstunnan. Jag släpade också bort det ris som blev efter att T klippte trädet.

Vi pausade en stund mitt på dagen och käkade lite våfflor *mums* för att sedan återgå till slitet i trädgården.

Framåt em var vi rätt trötta. Jag hade ont i hela kroppen efter att ha böjt rygg över rabatterna. Har 3 rabatter kvar att rensa, men det får bli under morgondagen. T har lite kvar att klippa i trädet, men måste släpa fram en stege till för att nå. Och det orkade han inte med idag.

Är i alla fall nöjd med vad som blivit gjort för idag.




Vi satt och slappa i solen en stund innan vi for iväg till lägenheten. Måste ju kolla till den också. När vi ändå var i stan så shoppade vi med lite mat och så fixade vi till middag och käkade när vi ändå var i lägenheten.

När vi var tillbaka i huset så drog jag på mig stallkläderna och så tog jag itu med stallsysslorna. Fixade mockningen, vattenhinkar och hästarnas mat. Det var skönt att fixa stallet i lugn och ro ;-). Eftersom pållarna blev vaccinerade igår så var det hagvila för Oktawia idag. Det blev sedan inget mer trädgårdsfix heller. Solen var på väg ner och det började bli rätt kyligt ute.

Resten av kvällen tillbringas sedan hemma i lugn och ro. Kollade på ponnyakuten på SVTPlay innan det fick bli TV:n restan av kvällen.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0