3/3 Lördag - Shopping och utejobb

Vaknade upp till en strålande vacker dag :-). Ut med pållarna i hagen och så in i huset för att käka frukost framför morgon-TV en stund innan jag satte fart. Går ju inte att sitta och slöa en dag som denna, har ju lite att pyssla med idag ;-).

Först och främst så behövde jag åka ut till Marieberg en sväng. Kollade med T och han ville hänga på och vid 19-snåret var han på plats och vi var snart på väg in till stan. Först åkte vi till Haga biblioteket där jag lämnade inte några bilder till fotoutställningen som FK Focus sätter upp på måndag. Vi gick sedan in på ICA-affären och shoppade kaffe till extrapris. Gäller ju att passa på - kaffet har ju blivit svindyrt. När dessa ärenden var avklarade så var det full fart ut till Marieberg och först stoppet blev Hööks. Pållan är i stort behov av nya vita fina dressyrskydd inför kommande tävlingssäsong. Dessutom har jag slarvat bort ett grimskaft och ett delta, behövde alltså köpa nytt. På Hööks hittade jag det jag behövde. Hade också tur då de hade rea på vinterkängor. Alltså blev det ett par vinterkängor för halva priset utöver det övriga jag behövde. Nöjd med mina inköp åkte vi vidare till Rusta där jag shoppade hem lite schampo, duschkräm och deodorant. Vi åkte vidare till Gallerian och T shoppade lite underkläder på Kappahl innan vi fortsatte till Café Garden - dags för dagens lunch!!

Räksallad - mums :-)



Mätta och belåta började vi färden hemåt igen. Lite mat shoppade också på Willys och vi var hemma igen vid 14-snåret.

Dagens inköp till pållan och mig :-)



T och jag tog en vilopaus med kaffe på kökstrappan. Så skönt att sitta i solen. Kallt är det i skuggan - men i solen var det riktigt skönt. För dagen var det dessutom vindstilla - ren bonus :-).

Efter fikapausen var det dock dags att ta itu med lite fysiskt arbete... vi blev ju inte klara med äppleträdet vi började beskära förra helgen. Fram med ytterligare en stege och T upp i trädet!



Äppleträden är i princip 100 år gamla och vi har inte hunnit beskära dem ordentligt de senaste åren. Alltså är det dags för en rätt brutal beskärning. Kommer nog inte få så mycket äpplen i år - men det överlever jag. Hinner ju i alla fall inte äta upp de mänger som det brukar bli...

T fick klättra ordentligt och tänja kroppen i alla möjliga och omöjliga vinklar... han tror att han är 25 år - men fyller ju 50 i slutet av mars ;-). Om jag säger så här... jag tror han kommer ha träningsvärk i morgon! *he he*



Under 2.5 timme slet T i trädet. Jag släpade iväg alla kvistar och grenar till den stora rishögen (som ska eldas på valborg). Högen ligger 400 m bort och det blev ett sabla vandrande upp och ner för kullen. Mina höfter protesterade vilt *suck*. Passade på att mocka medan jag fortfarande kunde stå upp. Förbannade eländiga förkylning! Får reaktiv artrit som ett brev på posten efter en långvarig förkylning :-(.

Vid 17-snåret var äntligen äppleträdet helt färdigtbeskuret för i år. Bara 14 stycken kvar att beskära och förhoppningsvis så hinner vi med ett till i morgon ;-)



Upptäckte också något annat trevligt i trädgården...

Äntligen vår på väg på riktigt!! Snödroppar på väg :-)



Kvällsmaten fick idag bli blodpudding med lite bacon - något som både jag och T gillar. Lite kaffe efter maten och så fick det bli vila. Jag hade tänkt mig att jag skulle hinna med motion av pållan också, men mina höfter protesterade vilt. Inte skönt varken att rida eller att gå när jag känner av artriten.

Resten av kvällen kommer jag därför ta det lite lugnt. Får bli soffan och lite TV. Ska orka med att grejja i trädgården i morrn också ;-).

Så roligare än så här blir det inte idag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0